آشنایی با آشغالگیر پلی اتیلن

ورود ذرات مختلف نظیر برگ در فصول مختلف، ظروف پلاستیکی و اجسام جامد از طریق کانال های فاضلاب، کانیوها به آب ورودی تصفیه خانه ها، موجب آسیب‌دیدگی یا گرفتگی پمپ ها، شیرآلات، خطوط لوله و سایر متعلقات تصفیه خانه ها می‌گردد. در یک تعریف کلی می توان گفت آشغالگیر به عنوان یکی از مراحل مهم در تصفیه فاضلاب محسوب می شود. این عمل در تصفیه خانه های مربوط به فاضلاب ها بیشتر وجود دارد کار اصلی که آشغالگیر انجام می دهد این است که ذرات درشت و زباله های موجود در فاضلاب را جدا می کند. در این میان  می توان آشغالگیر پلی اتیلن سبدی را به عنوان یکی از آشغالگیر های ساده نام برد که می تواند به خوبی آشغال درون فاضلاب را جدا کند.

آشغالگیر پلی اتیلن سبدی دارای یک نوع سبد است که از این طریق زباله های ریز و درشت فاضلاب جدا می شود. سبدهای تعبیه شده در این نوع آشغالگیر در اندازه های مختلف با ابعاد متفاوتی ایجاد شده است که از اهمیت بالایی بهره مند می باشند. درنهایت می توان گفت این نوع آشغالگیر به عنوان کاربردی ترین آشغالگیرهای فاضلاب شناخته شده است.

آشغالگیر پلی اتیلن سبدی

تقسیم بندی آشغالگیر پلی اتیلن سبدی

همانطور که گفته شد این محصول می تواند نقش مهمی را در تصفیه فاضلاب ها ایفا کند. آشغالگیرهای پلی اتیلن به طور کلی به دو قسمت آشغالگیر سبدی درشت و آشغالگیر سبدی متوسط تقسیم شده است. هر یک از این آشغالگیرهای نام برده شده برای بخش های مهمی طراحی شده اند برای مثال آشغالگیرهای سبدی درشت، زباله های درشتی را مانند شاخ و برگ، بطری و.. از فاضلاب جدا می کند. یا اینکه آشغالگیرهای سبدی متوسط برای جداسازی زباله های متوسط در فاضلاب بکار گرفته می شود. تخلیه این آشغال‌گیرها به صورت دستی و یا به صورت استفاده از جرثقیل منو ریلی خواهد بود.

عملکرد آشغالگیر

آشغالگیر سبدی ساده ترین نوع آشغالگیر می‌باشد به صورت سبد هایی سوراخدار ساخته می شوند .که فاضلاب قبل از ورود به پکیج تصفیه خانه از این سبد ها عبور کرده است. آشغال و ذرات درشت در این آشغالگیر ها به جا می‌ماند.  با توجه به نوع فاضلاب ، دبی، قطر ذرات عبوری، نوع بهره-برداری و آشغال های موجود در پساب قطر سوراخ های های سبد آشغالگیر پلی اتیلنی و ابعاد و اندازه آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی این محصول از جنس ورقه های استیل یا مواد پلی اتیلن هستند.

آشغالگیر پلی اتیلن سبدی

جمع بندی

با توجه به تعاریف گفته شده می توان نتیجه گرفت آشغالگیرهای پلی اتیلن می تواند نقش مهمی را در جداسازی فاضلاب ها ایفا کند. در صورتی که قصد تهیه این محصول را داشته باشید می توانید با همکاران ما در مجموعه فروشگاه سداب پلیمر از تولید کنندگان لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن که در سطح کشور فعالیت گسترده ای دارد سفارش خود را اعلام کنید. تا محصول با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه را تهیه کرده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ کانال تلگرام پیام در ایتا