تبدیل پلی اتیلن

تبدیلی پلی اتیلن نوعی از اتصالات پلی اتیلن می‌باشد که کاربرد بسیار زیادی دارند. از تبدیل پلی اتیلن اصولا برای کاهش سطح مقطع لوله‌های اصلی و فرعی استفاده می‌شود. تبدیل پلی اتیلن به دو شکل تزریقی و ماشین‌کاری تولید و عرضه می‌شوند. مرغوبیت مواد اولیه و همچنین بروز بودن دستگاه‌های تولید کننده نقش مهمی در کیفیت این تبدیل‌ها دارد. لازم به ذکر است که این تبدیل‌ها در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. بازرگانی سداب یکی از فروشگاه‌های معتبر برای خرید لوله و اتصالات می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید لوله کاروگیت به وب‌سایت این مجموعه به صفحه این محصول در سایت سداب مراجعه نمایید.

تبدیل پلی اتیلن چیست؟

تبدیل پلی اتیلن چیست؟

تبدیل پلی اتیلن نوعی از تجهیزات مورد استفاده در سیستم لوله کشی و تاسیسات است که جهت تغییر درجه مسیر سیال، تغییر شعاع خطوط لوله کشی، تغییر مقدار آبدهی (دبی) و متصل کردن لوله‌‌ها به کار گرفته می‌شود. در واقع کاربرد اصلی این تبدیل‌ها ایجاد تغییر سایز در انشعابات لوله می‌باشد. استفاده از این تبدیل بدین صورت است که یک سر آن به لوله با سایز بزرگ‌تر و سر دیگر به لوله با سایز کوچک‌تر متصل می‌شود. یکی از مزایای این تبدیل‌ها که باعث کاربرد فراوان و محبوبیت آنها شده است، قابلیت استفاده در تمامی صنایع می‌باشد.

این نوع تبدیل‌ها با زاویه‌های متفاوت و دقیقا شبیه لوله‌های پلی اتیلن از متریال‌های PE80 و PE100 با در اندازه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

هنگام تولید این تبدیل‌ها از روش‌های گوناگونی مانند روش تزریق، تراشکاری و برش ورق پلی اتیلن ضخیم استفاده می‌شود. هر کدام از روش‌های ذکر شده مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان مثال از آنجایی که در روش تزریق، نمی‌توان به همه فاکتورها مانند متریال‌ها، سایزها و فشارهای مختلف دسترسی داشت، امکان تولید تبدیل با اندازه‌های متنوع وجود ندارد. این در حالی است که در روش تراشکاری، با توجه به نقشه اتصال، می‌توان تبدیل‌های متنوع‌تری را تولید نمود.

انتخاب تبدیل مناسب از بین اتصالات پیچی، الکترو فیوژن و جوشی، با توجه به کاربرد و نیاز خطوط لوله پلی اتیلن انجام می‌شود. برای مثال از اتصالات الکتروفیوژن برای خطوط گازرسانی و از اتصالات پیچی با فشار ۱۰ در خطوط آبرسانی استفاده می‌شود. معمولا برای سایر پروژه‌‌ها اتصالات جوشی پلی اتیلن گزینه مناسبی است.

انواع تبدیل پلی اتیلن

انواع تبدیل پلی اتیلن

همانطور که گفتیم از تبدیل پلی اتیلن برای کاهش سایز لوله استفاده می‌شود. تبدیل پلی اتیلن دارای دو نوع هم مرکز (Concentric) و غیر هم مرکز (Eccentric) می‌باشد. این دو نوع تبدیل هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. تبدیل هم مرکز در خطوله لوله عمودی و تبدیل غیر هم مرکز در خطوط لوله افقی به کار برده می‌شود.

در تبدیل غیر هم مرکز تغییر شعاع لوله از محل جریان یافتن سیال و قسمت بزرگتر در سمت پایین صورت می‌گیرد. در مقابل، نوع هم مرکز به صورت مخروطی می‌باشد اما نوع غیر هم مرکز از سطح خود به لوله مورد نظر اتصال پیدا می‌کند. از تبدیل غیر هم مرکز برای جلوگیری از تراکم هوا در لوله استفاده می‌شود. به همین دلیل این تبدیل در طرف مکش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای استفاده از انواع تبدیل پلی اتیلن باید توجه کنید که فشار و نوع PE تبدیل با لوله یکسان باشد. اگر تبدیل از نظر فشار و نوع PE با لوله پلی اتیلن یکسان نباشد، در محل جوش لوله‌ها پل ایجاد می‌شود. در ادامه انواع تبدیل‌های پلی اتیلن را برای شما نام می‌بریم:

  • تبدیل ۱۶
  • تبدیل غیر هم مرکز
  • تبدیل هم مرکز
  • اتصالات پیچی
  • تبدیل فشار قوی
  • تبدیل دنده‌ای
  • تبدیل کاهنده

کاربردهای تبدیل لوله پلی اتیلن

کاربردهای تبدیل لوله پلی اتیلن

تبدیل پلی اتیلن در صنایع بسیاری کاربرد دارد. از این تبدیل در سیستم آبرسانی و حتی آب و فاضلاب استفاده می‌شود. تبدیل پلی اتیلن در کشاورزی برای آبیاری زمین‌ها نیز کاربرد دارد. همچنین در صنایعی مانند خطوط لوله‌کشی نفت و پتروشیمی به کار برده می‌شود. لازم به ذکر است که در معادن و نیروگاه‌ها نیز این تبدیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت تبدیل پلی اتیلن

قیمت تبدیل پلی اتیلن

همانطور که پیشتر گفتیم قیمت تبدیل‌ پلی اتیلن مانند قیمت لوله پلی اتیلن نوسان دارد و ثابت نیست. یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در تعیین قیمت تبدیل پلی اتیلن قیمت دلار و ارز است. در نتیجه هر روز با تغییر شرایط اقتصادی قیمت این تبدیل‌ها نیز تغییر می‌کند. علاوه بر این کیفیت متریال، کاربرد و نوع تبدیل نیز در قیمت نهایی تاثیر دارد. برای مثال تبدیل‌های تزریقی به دلیل تنوع زیاد و دسترسی فراوان قیمت مناسب‌تری دارند.
برای آگاهی از جدیدترین لیست قیمت انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن از جمله تبدیل پلی اتیلن به صفحه این محصول در سایت مراجعه نمایید.

خرید تبدیل لوله پلی اتیلن

خرید تبدیل لوله پلی اتیلن

به دلیل نوع کاربرد تبدیل‌های پلی اتیلن خرید تبدیل‌ با کیفیت و تولید شده طبق استاندارد جهانی بسیار اهمیت دارد. از این رو اگر قصد خرید تبدیل لوله پلی اتیلن استاندارد و با کیفیت را دارید به بازرگانی سداب مراجعه نمایید. چرا که این بازرگانی معتبر عرضه کننده انواع تبدیل‌های لوله پلی اتیلن استاندارد با بالاترین کیفیت ممکن و پایین‌ترین قیمت است.

تبدیل پلی اتیلن به دلیل داشتن مزایایی از جمله مقاومت بالا در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، مقاومت در برابر زمین لرزه، ماندگاری زیاد، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش خورشید، قیمت مناسب و … یکی از پرکاربردترین انواع اتصالات پلی اتیلن است. اگر قصد خرید انواع تبدیل پلی اتیلن را دارید می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت sadabco.com از قیمت، سایز و موجودی آن باخبر شوید و اقدام به خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا