لوله پلی اتیلن کشاورزی

با اطمینان میشود گفت که در تمام زمین های کشاورزی و مزارع یا حتی گلخانه ها از لوله پلی اتیلن استفاده می‌شود. مزیت هایی که این لوله ها دارند باعث شده است تا کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی بسیار باشد. از جمله این مزایا میتوان به کنترل منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب اشاره کرد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی

به دلیل تنوع در سایز لوله پلی اتیلن و وجود انواع اتصالات آن باعث شده است تا فرآیند آبرسانی به راحتی انجام پذیرد. برای انتقال آب از منبع تا زمین کشاورزی میتوان از لوله پلی اتیلن آبرسانی که در سایزهای بالا وجود دارد استفاده کرد. این لوله ها هم تحمل فشار بالا دارند و هم مقاومت بالا دارند در نتیجه احتمال جویده شدن توسط جانوران به صفر میرسد.

زمانی که آب به سر زمین رسید باید از لوله و اتصالات آبیاری قطره ای استفاده کرد یا از لوله پلی اتیلن با سایز کم تا بتوان آب را در زمین کشاورزی توزیع کرد. اتصالات آبیاری قطره ای به دلیل تنوع و انعطاف بالایی که دارند میتوان در هر زمین کشاورزی حتی ناهموار هم استفاده کرد.

همچنین برای خروج آب های اضافی و پسماندها از سطح زمین کشاورزی میتوان از لوله زهکش استفاده کرد.

برای کنترل منابع آبی و جلوگیری از هدر رفتن آب در کشاورزی، لوله های پلی اتیلن کاربرد موثری دارند. استحکام و دوام بالای این لوله ها، نصب آسان، هزینه کم، کارکرد طولانی مدت، وزن سبک، انعطاف پذیری، مقاومت در مقابل نور و خوردگی و آسیب، بهداشتی و غیر سمی بودن، همینطور تنوعی بالایی که در سایز و اندازه این لوله های پلی اتیلنی وجود دارد، بخشی از مزایای آن است که باعث استقبال کشاورزان از این لوله ها شده است.

به وسیله اتصالات محکمی که برای آبیاری باغ و مزارع از آن استفاده می‌کنند، می توان میزان آب خروجی را کنترل کرده و در نتیجه در مصرف آب صرفه جویی کنند.

برای انتقال و کنترل آب، لوله های پلی اتیلن، تحت موارد زیر در کشاورزی استفاده می شوند:

  • آبیاری تحت فشار
  • آبیاری قطره ای
  • آبیاری بوسیله نوار آبیاری
  • آبیاری بارانی و آبیاری موضعی

استفاده از لوله های پلی اتیلن در کشاورزی و آبیاری

استفاده از لوله های پلی اتیلن در آبیاری زمین های کشاورزی، مزارع و گلخانه ها بسیار رونق گرفته است، اما نیاز است که نسبت به کارایی و مزیت آن اطمینان حاصل شود. ورودی آب به زمین های کشاورزی مسئله مهمی برای کشاورزان است، زیرا اگر آب با فشار بالا به زمین وارد شود و در یک نقطه متمرکز شود باعث خراب کردن محصولات و تگذشته و ضرر در تولید می شود.

از این رو لوله کشی مناسب باید انجام شود تا مشکلات آبیاری را به حداقل رسانده و تولیدات را افزایش دهد. لوله پلی اتیلن یک راه حل عالی فراهم می کند. نصب سیستم زهکشی بزرگ اطمینان حاصل می کند که آبیاری سریع و کارآمد باشد، فرسایش خاک و فشرده سازی کاهش می یابد، پارگی در تجهیزات به حداقل می رسد، کاشت ها با ریشه های سالم رشد می کنند و در همه فصول کاشت و برداشت انجام می شود.

به تدریج با افزایش بهره وری زمین و فروش محصولات بیشتر و با کیفیت تر، همه هزینه های زهکشی و… جبران خواهد شد.

لوله پلی اتیلن کشاورزی
لوله پلی اتیلن کشاورزی

مزیت های لوله های پلی اتیلن برای کشاورزی و آبیاری

  •  لوله های پلی اتیلن از موادی ساخته شده که در مقابل محلول های شیمیایی مقاوم است.
  •  جنس این لوله ها رزین پلی اتیلن با کیفیت بالا و چگالی کم است، پس سبک بوده و حمل و نقل آن آسان است.
  • در مقابل اشعه ماوراء بنفش (UV)، ترک خوردگی و خراشیده شدن مقاوم است.
  • این لوله ها به نحوی کاملا انعطاف پذیر ساخته شده اند تا استفاده از آن ها در زمین های کشاورزی راحت باشد و چرخش و حرکت آن ها در سیصد و شصت درجه امکان پذیر است.
  • این لوله ها در مقابل عبور ماشین آلات و دیگر ابزار آلات کشاورزی مقاوم هستند. توانایی و مقاومت در مقابل آب با فشار بالا یکی دیگر از ویژگی های آن هاست.
  • در دو نوع قطره چکانی و اسپری کننده آب عرضه می شوند. آبیاری درختان، برگ ها، گیاهان و پوشش های گیاهی نیازمند شیوه ای یکنواخت و اسپری مانند است به گونه ای که رطوبت به در همه نقاط به صورت یکنواخت و ملایم برساند. این ویژگی توسط لوله های پلی اتیلن به خوبی دیده می شود.
  • بازتابنده نور خورشید می باشند.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • مسدود نمی شوند.
  • در مقابل باد و باران مقاوم می باشند.
  • قابلیت تحمل کشش در زمان نصب یکی از ویژگی های مهم آن هاست.
  • حشرات را به خود جذب نمی کنند.
  • علاوه بر آب برای پخش و انتقال کود و سموم شیمیایی هم به کار می روند.
  • این نوع از لوله ها تا حد زیادی هزینه های سیستمهای آبیاری را کاهش می دهند.
  • مشکل از کار افتادن سیستم آبیاری را پایین می آورد.
  • هزینه های نگهداری و نصب آن بسیار پایین است.
  • نشتی آب در مقایسه با سیستم های لوله کشی سنتی کاهش یافته و باعث صرفه جویی در مصرف آب و بهینه سازی آب یاری می شود.
  • این لوله ها بهداشتی بوده و آب عبوری از آن ها سمی نمی شود.
  • با کمک این لوله ها می توان آب ورودی به لوله و همینطور آب خروجی از آن را کنترل کرد.
  • لوله های پلی اتیلن در طول ها و قطرهای مختف موجود می باشند. لوله هایی با قطر بزرگ در انتقال آب پر فشار در شبکه تقسیم آب کاربرد دارند. لوله هایی با قطر کوچک هم برای آبیاری گیاهان و زمین های کشاورزی مورد استفاده می باشند. این محصولات در آبیاری معمولی های معمولی، انتقال آب، انواع سیستم های آبیاری قطره ای، سیستم های آبیاری تحت فشار، سیستم آبیاری بارانی و… به کار می روند.
  • محدوده توانایی آن ها برای تحمل گرما بالاست.

خرید لوله پلی اتیلن کشاورزی

خرید لوله های پلی اتیلن کشاورزی در تمام مزارع دنیا طبق نیاز و کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار میگیرند. از انواع لوله های پلی اتیلن می توان به لوله های با سایز بزرگ اشاره کرد که معمولا در شبکه های انتقال آب با فشار بالا کاربرد دارد. همینطور لوله های پلی اتیلن سایز کوچک برای آبیاری زمین های کشاورزی و گیاهان به کار می رود.

لازم به ذکر است لوله های آبیاری گیاهان در دو نوع اسپری کننده آب و قطره چکان تهیه می شوند. به عنوان مثال برای آبیاری انواع درخت و پوشش های مختلف گیاهی باید از آبیاری یکنواخت استفاده کرد تا رطوبت رسانی به تمام بخش ها انجام شود. این مدل آبرسانی به کمک این نوع از لوله های آبرسانی در کشاورزی انجام می شود.

لوله پلی اتیلن کشاورزی سداب پلیمر
لوله پلی اتیلن کشاورزی سداب پلیمر

فروش لوله پلی اتیلن کشاورزی با بهترین قیمت

یکی از مسائل مهم و حیاتی در صنعت کشاورزی کمبود آب است. در همه کشورهای توسعه یافته واحد بازدهی محصول در هر هکتار برچسب میزان استفاده آب محاسبه می شود. همین مساله نشان دهنده اهمیت آب و استفاده صحیح از ذخایر آب است.

هم اکنون استفاده و پیاده سازی روش های نوین آبیاری، اولین اصل این صنعت است. هم اکنون کشاورزان به خاطر مزایا و ویژگی های مثبت، به وفور از این لوله ها جهت آبیاری زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند.

از سری مزایای لوله های پلی اتیلن می توان به دوام و استحکام زیاد، نصب آسان و وزن کم، مقاوم در مقابل سایش و زدگی و خوردگی، مقاومت در مقابل حرارت و اشعه خورشید، مقاوم در مقابل وزن ماشین آلات کشاورزی در زمان عبور و همینطور هزینه بسیار کم آن اشاره کرد.

در دهه‌های اخیر، با پیشرفت‌های فناوری در زمینه‌ی کشاورزی، استفاده از لوله‌های پلی اتیلن به‌شدت در حوزه‌های مختلف، از جمله آبیاری مزارع و گلخانه‌ها، رواج یافته است. لوله‌های پلی اتیلن با توجه به مقاومت بالایی که در مقابل فشار، حرارت و مواد شیمیایی دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال آب در سیستم‌های آبیاری محسوب می‌شوند.

خطوط آبیاری که از این لوله‌ها ساخته می‌شوند، با توجه به انعطاف‌پذیری و سازگاری بالا با شرایط مختلف آب و هوایی، قابلیت نصب و تعمیر آسانی دارند. اتصالات لوله‌های پلی اتیلن نیز با کیفیت و استاندارد بالا تولید شده و از نظر مهندسی به خوبی طراحی شده‌اند، بنابراین احتمال نفوذ و نشت آب به حداقل می‌رسد، که این موضوع منجر به کاهش هدررفت آب و افزایش بهره‌وری در کشاورزی می‌شود.

درختچه‌ها و محصولات کشاورزی که تحت سیستم آبیاری با لوله‌های پلی اتیلن قرار دارند، نتیجه بهتری در برداشت نهایی نشان می‌دهند. همچنین با توجه به مقرون به صرفه بودن نصب و نگهداری این سیستم، هزینه‌های کلیدی در پروژه‌های کشاورزی کاهش می‌یابد.

با وجود قابلیت‌ها و مزایای زیادی که لوله‌های پلی اتیلن دارند، بازار فروش آن‌ها در حال افزایش است و بسیاری از کشورها به واردات و صادرات این محصولات پرداخته‌اند. البته خرید این لوله‌ها با توجه به قطر، طول و تراکم مورد نظر، نیاز به توجه ویژه دارد. به همین دلیل تامین، راه‌اندازی و انتخاب تجهیزات و ابزارهای مناسب برای نصب این لوله‌ها، باید با دقت انجام شود.

در نهایت، استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در کشاورزی نه تنها آب‌رسانی مناسب و اقتصادی را تضمین می‌کند، بلکه به تدریج باعث افزایش سطح تولیدات و محصولات با کیفیت می‌شود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله پلی اتیلن کشاورزی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ کانال تلگرام پیام در ایتا