شیر هندلی پلی اتیلن

روش‌های سنتی آبیاری مثل جوی پشته، سطحی، کرتی و… روش‌های تقریبا خوبی هستند اما نیاز است که تغییراتی در نحوه استفاده از آب آن‌ها ایجاد شود تا به بهبود این روش‌ها کمک شود، یک راه حل برای این موضوع استفاده از شیر‌های هندلی پلی‌اتیلن می‌باشد. شیرهندلی پلی‌اتیلن یا همان شیر حوضچه پلی‌اتیلن ( به علت بسته شدن در بالای استخر‌ها و حوضچه‌ها) در روش آبیاری سنتی کاربرد دارد و برای کمک به جلوگیری از هدر رفتن و مدیریت مصرف آب استفاده می‌شود و جایگزین بسیار مناسبی برای شیر‌های هندلی چدنی و آهنی می‌باشد.

شیر حوضچه پلی‌اتیلن در واقع نسل جدید شیر‌های تخلیه هستند که در سایز‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که با توجه به نیاز مصرف‌کننده خریداری می‌شوند و یکی از مزیت‌های این نوع شیر‌ها نسبت به شیر‌های چدنی و آهنی مقاوم بودن آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی هنگام استفاده از آب‌های شور می‌باشد و از نظر قیمت خیلی مقرون به صرفه‌تر می‌باشند. همچنین در برابر نور خورشید به علت داشتن آنتی یووی بسیار مقاوم هستند که این باعث می‌شود دستگاه عمر طولانی‌تری داشته باشد و در نتیجه نیاز کمتری به تعمیرات دارند. برای اطلاعات بیشتر این محصول تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شیر هندلی پلی اتیلن چیست؟

شیر هندلی پلی اتیلن چیست؟

همان طور که گفته شد شیر‌های هندلی پلی‌اتیلن برای آبیاری‌های سنتی کاربرد دارند و این شیر‌ها برای کسانی که از آبیاری‌های تحت فشار استفاده نمی‌کنند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد، زیرا میزان تحمل فشار‌شان حدود ۱. ۵ بار می‌باشد و دوام و ماندگاری بسیار طولانی دارند. جنس این شیر‌ها چدن داکتیل نشکن می‌باشد که در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند، اما در عوض وزن تقریبا سبکی دارند. برای کار با این وسیله تنها باید دسته هندلی آن را به سمت چپ و راست بچرخانید تا دیسک به سمت بالا و پایین حرکت داده شود و عمل قطع و وصل جریان سیال اتفاق بیفتد.

نکته‌ای که برای نصب شیر حوضچه پلی‌اتیلن قابل توجه می‌باشد این است که باید دقت کنید آن‌ها را فقط در انتهای مسیر خروجی می‌توانید نصب کنید و در داخل شبکه قابل استفاده نمی‌باشند و نمی‌توانند جایگزین شیر‌های پروانه‌ای باشند. نصب اینگونه شیر‌ها بسیار راحت و آسان می‌باشد و به انواع لوله‌های پلی‌اتیلن، نخدا، تاشو و هیدروفیکس متصل می‌شود. به علت این که این شیر‌ها نیاز به اتصالات پلی اتیلن، رینگ و… ندارند در مقایسه با سایر شیر‌ها بسیار کم هزینه می‌باشند که این یک مزیت فوق‌العاده محسوب می‌شود و شما دیگر‌نگران دزدیده شدن آن‌ها نیستید و در مناطقی که امنیت بالایی ندارند می‌توانید این شیر‌ها را نصب کنید.

در واقع کار شیر‌های هندلی تخلیه و قطع وصل جریان می‌باشد که به انتهای لوله پلی‌اتیلن و لوله فولادی متصل می‌شود، حتما دقت کنید برای مصارفی که نیاز به فشار بالا دارند از این دستگاه اصلا استفاده نکنید چون مناسب این کار نمی‌باشد و در بیشترین صنعتی که از این وسیله استفاده می‌شود صنعت کشاورزی است.

این شیر‌ها در سایز‌های متفاوتی تولید می‌شوند که شما می‌توانید هر کدام را که نیاز دارید خریداری کرده و برای انتخاب دقیق حتما با یک کارشناس مشورت کنید تا با توجه به کاربرد مورد نظر، سایز مناسب انتخاب شود.

  1. شیر حوضچه 3 اینچ (جوشی)
  2. شیر حوضچه 4 اینچ (جوشی)
  3. شیر حوضچه 5 اینچ (جوشی)
  4. شیر حوضچه 6 اینچ (جوشی)
  5. شیر حوضچه 8 اینچ (جوشی)

مزایای شیر حوضچه پلی اتیلن

مزایای شیر حوضچه پلی اتیلن

این نوع شیرها شامل مزیت هایی می باشند مثل :

  • سهولت در تعویض قطعات
  • وزن کم
  • نصب راحت و آسان
  • قیمت بسیار مناسب
  •  عمر طولانی و دوام بالا
  • عدم‌ نیاز به سرویس دهی و تعمیرات مداوم
  • باز و بسته شدن راحت شیر
  • مقاوم بودن آن در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر نور خورشید به علت داشتن آنتی یووی

کاربرد شیر هندلی پلی اتیلن

کاربرد شیر هندلی پلی اتیلن

  1. این نوع شیرها در سیستم های آبیاری کم فشار مورد استفاده قرار می گیرند و برای سیستم هایی که دارای فشار بالا هستند کاربرد ندارند. برخی از مواردی که شیر هندلی پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرد به شرح زیر است:
  2. ورودی استخرهایی که نیاز به فشار بالا ندارند.
  3. استفاده از شیر حوضچه پلی اتیلن در سیستم های آبیاری غرقابی، جویچه ای و کرتی
  4. استفاده در آبیاری هایی که به روش سنتی انجام می شوند
  5. استفاده در مصارف کشاورزی و آبخیزداری
  6. تخلیه انواع خطوط
  7. تخلیه انتهای خطوط و غیره
  8. پر کردن آب استخر های باغ ویلاها

قیمت شیر هندلی پلی اتیلن

قیمت شیر هندلی پلی اتیلن

قیمت شیر هندلی پلی‌اتیلن با توجه به سایز‌بندی آن‌ها متفاوت می‌باشد و همچنین ممکن است قیمت یک نمایندگی با نمایندگی دیگر نیز متفاوت باشد اما نسبت به شیر‌های چدنی و آهنی بسیار به صرفه‌تر می‌باشند، شما می‌توانید با قیمت گرفتن از چند نمایندگی معتبر، بهترین قیمت ممکن را خریداری کنید.

خرید شیرهندلی پلی اتیلن

خرید شیرهندلی پلی اتیلن

نکته‌ای که هنگام خرید این شیر‌ها باید به آن دقت داشته باشید این است که سایز‌های ۹۰ الی ۱۲۵ میلی‌متری آن به صورت تبدیلی هستند و سایز‌های ۱۶۰ و ۲۰۰ میلیمتر آن به صورت ۳ راهی می‌باشند.

مورد قابل توجه دیگری که نیر باید به آن توجه شود این است که حتما از یک نمایندگی معتبر و مطمئن خریداری کنید تا دچار مشکل نشوید تا در صورت نیاز، کارشناسان مجموعه پاسخگوی سوالات شما باشند و اگر پس از خرید محصول مشکلی ایجاد شد، مسئولیت آن را به عهده بگیرند.

همچنین قبل از خرید محصول حتما از کارشناس مورد نظر کمک بگیرید تا دچار خطا نشده و گزینه مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

تولید کنندگان شیر هندلی پلی اتیلن

تولید کنندگان شیر هندلی پلی اتیلن

تولید‌کنندگان بسیاری در این عرصه فعالیت می‌کنند که یکی از بهترین تولید‌کنندگان شیر هندلی فروشگاه سداب است که جزء معتبرترین تولید‌کنندگان در ایران هستند و شما می‌توانید محصولات با کیفیتی را از این فروشگاه عالی رتبه خریداری کرده و در صورت لزوم از مشاوره آن‌ها استفاده کنید. خوشبختانه در این زمینه محصولات ایرانی باکیفیتی موجود و قابل مقایسه با نمونه‌های خارجی هستند که این یک پیشرفت خوب محسوب می‌شود. همچنین خرید از وب سایت‌های داخلی به شما کمک می‌کند محصول مورد نظر را با بهترین قیمت تهیه کرده و در صورت لزوم به مجموعه مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا