لوله پلی اتیلن

محاسبه گر آنلاین قیمت روز لوله پلی اتیلن شرکت سداب

لیست قیمت جدیدترین لوله های پلی اتیلن 1402:

برای محاسبه قیمت هر متر لوله پلی اتیلن، ابتدا باید نوع مواد اولیه را انتخاب کرده، سپس گرید لوله را مشخص کرده و در نهایت اتمسفر لوله پلی اتیلن با سایز مورد نظر را انتخاب کنید.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن

پادکست لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن (PE) به عنوان یکی از محصولات مهم و پرکاربرد در صنعت تولید می‌شود. این نوع لوله‌ها از پلیمریزاسیون اتیلن تهیه می‌شوند و به خاطر خواص ویژه‌ی پلی اتیلن، مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیری خوب و عمر طولانی، مورد توجه قرار گرفته‌اند. لوله پلی اتیلن در اندازه‌های مختلفی از ½ اینچ تا ۶۳ اینچ تولید می‌شوند و برای کاربردهای متنوعی از جمله سیستم‌های آبرسانی، گازرسانی، فاضلابی و آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این لوله‌ها به دو شکل کلافی و شاخه‌ای تولید می‌شوند. لوله‌های کلافی بیشتر برای اندازه‌های کوچکتر و لوله‌های شاخه‌ای برای اندازه‌های بزرگتر مناسب‌تر هستند. به طور کلی، لوله‌ها با قطر کم به صورت کلافی و با قطر زیاد (>۶” OD) به صورت شاخه‌ای عرضه می‌شوند، و می‌توانند تا طول 12 متر تولید شوند.

قیمت لوله پلی اتیلن بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله نوع پلی اتیلن مورد استفاده، سایز و وزن لوله. همچنین سیستم‌های اندازه‌گیری مختلف برای تعیین ضخامت و اندازه لوله وجود دارد که شامل اندازه لوله بر اساس قطر خارجی معین شده (DR)، قطر داخلی اندازه لوله، شناسه IPS، (SIDR) و قطر خارجی اندازه لوله (CTS) می‌شود. این سیستم‌های اندازه‌گیری به تعیین اندازه و ضخامت مناسب لوله بر اساس نیازهای کاربردی کمک می‌کنند.

سداب پلیمر به عنوان یکی از تامین‌کنندگان برجسته لوله پلی اتیلن، توانایی ارائه محصولات با کیفیت برتر را دارد. با استفاده از سیستم قیمت‌گذاری آنلاین ما، مشتریان می‌توانند به راحتی قیمت روز لوله‌های پلی اتیلن را بر اساس انتخاب‌های مختلف مانند نوع لوله، جنس مواد، گرید لوله، فشار و سایز محاسبه کنند. ارائه مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین نوع لوله بر اساس نیازهای پروژه نیز از جمله خدماتی است که سداب پلیمر ارائه می‌دهد.

انواع لوله پلی اتیلن

انواع لوله پلی اتیلن

انواع لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن تک جداره

  • لوله پلی اتیلن آبی

از این لوله عمدتاً در سیستم انتقال آب استفاده می‌شود و مشخصه ظاهری آن وجود خط آبی بر روی آن است. لوله پلی اتیلن آبرسانی خود شامل سه استاندارد PE63 ، PE80 ، PE100 است.

  • لوله پلی اتیلن گازی

برای انتقال گاز با توجه به حساسیت‌های موجود و اهمیت عدم نشتی در مسیر انتقال از لوله پلی اتیلن گازی استفاده می‌شود که باید حتما استانداردهای لازم را داشته باشد. مشخصه ظاهری این لوله وجود خط زرد رنگ بر روی لوله است.

  • لوله پلی اتیلن فشار قوی

این لوله‌ها که با نوار آبی کنارشان شناخته می‌شوند، برای انتقال آب، گاز و موادی که با فشار بالا پمپاژ می‌شوند، به کار می‌روند. لوله پلی اتیلن فشار قوی به دو صورت کلافی و شاخته‌ای برای تحمل فشارهای تا 10 اتمسفر و 16 اتمسفر ساخته می‌شود.

به دلیل اینکه در اکثر موارد، این لوله‌ها می‌بایست در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند، در ساخت آن‌ها، از ترکیبات آنتی یو وی یا ضد آفتاب استفاده می‌شود. از کاربردهای این نوع لوله می‌توان به انتقال آب برای مصارف کشاورزی، انتقال فاضلاب شهری و روستایی، انتقال فاضلاب‌های صنعتی، آبیاری تحت فشار و… اشاره کرد. به دلیل نوع مواد به کار رفته در ساخت لوله‌های فشار قوی، این لوله‌ها می‌توانند تا فشار 32 اتمسفر را نیز تحمل کنند.

همچنین، این لوله‌ها به دلیل وزن کم، حمل و نقل آسان، تحمل حرارت زیاد (تا 80 درجه سانتی گراد)، تحمل دمای پایین (تا منفی 70 درجه سانتی گراد)، مقاومت در برابر فرسایش و رانش زمین، مقاومت در برابر فشار، مقاومت در برابر خوردگی توسط مواد شیمیایی، امکان اتصال راحت و عمر بالایی که دارند، مورد توجه صنایع مختلفی قرار گرفته‌اند.

  • لوله پلی اتیلن کشاورزی

قیمت لوله پلی اتیلن کشاورزی نیز به انواع آن بستگی دارد. به طور کلی دو نوع لوله پلی اتیلن در بازار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای کشاورزی استفاده کرد. رایج‌ترین آن‌ها لوله تک جداره است. این لوله در قطرهای متفاوت بر اساس نیاز افراد در بازار، تولید و عرضه می‌شود. لوله تک جدار برای فشار‌ حداکثر ۴۰ بار مناسب است. هر چند بعضی از آن‌ها برای فشار ۱۰ بار و کمتر نیز به کار می‌رود.

این لوله‌ها سرعت انتقال آب بالایی دارند. به همین دلیل، خرید لوله پلی اتیلن کشاورزی، بهترین و رایج‌ترین گزینه‌ای است که معمولا طرفداران زیادی هم دارد. قیمت لوله پلی اتیلن کشاورزی تک جداره نسبت به نوع دیگر ارزان‌تر است. منظور از نوع دیگر، لوله دوجداره است که رواج کمتری در کشاورزی دارد. این لوله‌ها که به شکل حلقه حلقه هستند، سطح صافی داشته و بدون برآمدگی و شیار هستند. کاربرد اصلی لوله دوجداره، انتقال مایعاتی مثل فاضلاب و مایعات حاوی اسید است.

  • لوله پلی اتیلن دو جداره

همانطور که از نام این محصول مشخص است شامل دو جداره داخلی و بیرونی است. وجود دو جداره باعث شده است تا تحمل فشار درونی و بیرونی آن بسیار بالا باشد. همین مزیت باعث شده است تا بتوان در زیر زمین هم استفاده کرد. لوله کاروگیت و لوله زهکش دو جداره می‌باشند.

 

لوله پلی اتیلن سداب پلیمر

لوله پلی اتیلن سداب پلیمر

خرید لوله پلی اتیلن

از لوله‌های پلی اتیلن در سیستم انتقال آب، خطوط گازرسانی، فاضلاب، مواد شیمیایی و کاور سیم‌های های مخابراتی استفاده می‌شود. انواع و کیفیت‌های مختلفی از لوله پلی اتیلن در بازار موجود است. بنابراین ممکن است هنگام خرید لوله پلی اتیلن دچار مشکل شوید. در ادامه چند نکته درباره خرید لوله پلی اتیلن را بیان می‌کنیم.

  1. اولین و مهم‌ترین نکته توجه به خرید اتصالات متناسب با لوله است.
  2. خرید لوله‌های استاندارد. روی لوله استاندارد اسم کارخانه تولید کننده، زمان تولید، میزان فشار لوله و مهر استاندارد کالا ثبت شده است. اما از آنجا که به لوله‌های پلی اتیلن کابلی فشاری وارد نمی‌شود، مهر استاندارد ضروری نیست.
  3. خرید لوله‌های با خلوص بالا. زیرا در صورت استفاده از مواد بازیافتی در تولید لوله‌ها پس از نصب دچار نشتی می‌شوند.
  4.  خرید لوله متناسب با نیاز خود. برای مثال اگر از لوله پلی اتیلن کابلی برای مصارفی جز پوشش سیم‌ها و کابل‌ها استفاده نمایید طول عمر آنها بسیار کم می‌شود.

لوله پلی اتیلن استاندارد دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  1. سطح داخلی این لوله‌ها صاف و صیقلی است.
  2. اطلاعات تولید این لوله‌ها روی بدنه لوله مشخص است.
  3. اتصال آسان هنگام جوش و در نتیجه‌ جوشی یکپارچه و یکدست حاصل شود.

 

در صورتی که در زمان خرید این لوله‌ها، به نکات مهم توجه نکنید، احتمال اینکه در آینده دچار مشکل و صرف هزینه‌های اضافی شوید، وجود دارد. معمولا این لوله‌ها در اعماق زمین و ساختمان‌ها تعبیه می‌شوند و خطایابی آن‌ها کمی مشکل است. از طرفی، برای رفع آسیبی که به آن‌ها وارد می‌شود، باید زمان و هزینه زیادی صرف کرد. بنابراین، حتما قبل از خرید، به نکات زیر توجه فرمایید:

  • لوله‌ای که خریداری می‌کنید، باید نشان استاندارد را دارا باشد.
  • لوله‌ای که خریداری می‌کنید، باید طبق استاندارد INSO 14427-2 ساخته شده باشد.
  • مشخص بودن نام برند و کارخانه سازنده لوله، تاریخ تولید، نوع مواد به کار رفته در ساخت، شماره خط تولید و رده فشار کاری بر روی لوله مهم است. این اطلاعات می‌بایست به وضوح بر روی لوله چاپ شده باشند. نبود یکی از این اطلاعات یا هرگونه خط خوردگی بر روی آن، ممکن است به دلیل معتبر نبودن کارخانه سازنده باشد.
  • درباره اعتبار و کارایی لوله‌های پلی اتیلن مورد نظر، از بازار و فروشندگان معتبر، پرس و جو نمایید.
  • در صورتی که قصد خرید در مقیاس بالا را دارید، بهتر است قبل از خرید، از کارخانه سازنده آن بازدید نمایید و مواردی مانند انبارداری، شیوه بارگیری، خط تولید و عرضه آن را بررسی نمایید.

قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن به دلیل عدم ثبات بازارهای ارزی و اقتصادی دائما تغییر می‌کند. اما به طور کلی قیمت نهایی لوله پلی اتیلن با توجه به قطر، متریال اولیه، فشار لوله، نوع، گرید، خلوص مواد تشکیل دهنده، هزینه حمل و نقل، هزینه برق مصرفی و هزینه نیروی انسانی تعیین می‌شود. حداقل قطر لوله‌های پلی اتیلن ۲۰ و حداکثر قطر آنها ۲۴۰۰ میلی‌متر (مناسب پروژه‌های خیلی بزرگ) می‌باشد. همچنین وزن و فشار لوله‌ها روی قیمت تاثیر مستقیم دارند. بنابراین هر چه لوله سنگین‌تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

لازم به ذکر است که منظور از خلوص مواد میزان وجود ضایعات در تولید لوله است. خوشبختانه مهم‌ترین اصل گروه تولیدی سداب پلیمر کیفیت است، بنابراین در تولید محصولات از مواد زائد و بی کیفیت استفاده نمی‌شود.

 

لوله پلی اتیلن کلافی (رولی)

لوله پلی اتیلن کلافی (رولی)

نکته مهم: در شرایط حساس که لوله پلی اتیلن تحت فشار زیاد قرار می‌گیرد یا به جوشکاری نیاز است حتما باید لوله‌های با کیفیت را تهیه و استفاده کرد. معمولا اغلب تولیدکنندگان از مواد بازیافتی در تولید لوله‌ها استفاده می‌نمایند. این در حالی است که در لوله‌های استاندارد هرگز نباید از ضایعات استفاده شود. در نتیجه اگر قیمت لوله پلی اتیلن پایین‌تر از قیمت مواد پلی اتیلن بود بدون شک در تولید این لوله‌ها از مواد بازیافتی استفاده شده است.

برای محاسبه قیمت لوله پلی اتیلن نیاز است ابتدا نوع لوله و نوع مواد اولیه را که در آن به کار رفته را در نظر بگیریم و سپس با توجه به نوع نیازی که به اینگونه لوله داریم سایز مورد نیاز را انتخاب کنیم. در محاسبه قیمت عواملی مانند شرکتی که از آن لوله را انتخاب می‌کنیم و کیفیتی که به ما ارائه می‌دهند بی تاثیر نیست.

برای مثال قیمت لوله پلی اتیلن مخصوص آبیاری ۱۶ که ضخامت آن یک و دو دهم است هر متر آن n تومان قیمت دارد. پس مهم است بدانید لوله را برای چه مصرفی در نظر دارید تا مناسب ترین نوع را انتخاب کنید.

لوله پلی اتیلن از جمله بهترین و پرکاربردترین نوع لوله است که خیلی زود جایگاه خود را در بازار پیدا کرد. قیمت لوله پلی اتیلن یکی از مسائلی است که افراد معمولا در هنگام خرید، آن را مورد توجه قرار می‌دهند. مبلغ این لوله ثابت نیست و با توجه به شرایط حاکم بر کشور، هر روز شاهد ایجاد تغییراتی در آن هستیم. در رابطه با لیست قیمت لوله پلی اتیلن باید گفت که نمی‌توانیم هزینه دقیقی برای این لوله تعیین کنیم. چرا که مبلغ نهایی به عوامل گوناگونی بستگی دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم روی آن تأثیر می‌گذارند. به طوری که ممکن است اختلاف قیمت قابل توجهی را بین انواع لوله پلی اتیلن ببینیم.

نوع لوله، از عواملی است که در مبلغ نهایی، تاثیر گذار است. البته در این رابطه باید نرخ جهانی لوله نیز در نظر گرفته شود. مواد اولیه به کار رفته در ساخت لوله و غلظت آن از عوامل دیگری است که با قیمت لوله پلی اتیلن ارتباط دارد. به علاوه هر چه ضخامت لوله پلی اتیلن بیشتر باشد هزینه آن هم بیشتر خواهد بود. در برخی مکان‌ها ممکن است لازم باشد که لوله پلی اتیلن مسافت نسبتا طولانی را طی کند تا به محل نصب و کارگذاری برسد. در این صورت هزینه حمل نقل لوله پلی اتیلن هم به مبلغ آن اضافه می‌شود. بنابراین حمل و نقل هم جزو موارد عمده‌ای است که می‌تواند تاثیر غیر قابل انکاری در مبلغ نهایی ایجاد کند.

در بین انواع لوله پلی اتیلن، لوله pe100 دارای بالاترین کیفیت است‌. این لوله در زمینه‌های مختلف، کاربرد بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. چون مقاومت چشمگیری در برابر فشار از خود نشان می‌دهد. لوله pe80 هم یکی دیگر از انواع لوله پلی اتیلن محسوب می‌شود که آن هم از مقاومت بالایی در مقابل فشار برخوردار است. با توجه به مناسب بودن قیمت pe80 در این نوع، می‌توان آن را گزینه خوبی برای کاربردهای مختلف محسوب کرد. این لوله همچنین ارزان‌تر هم هست. در حالی که نوع دیگری به نام pe63 قیمت بیشتری دارد و استفاده از آن، برای شما گران‌تر تمام می‌شود. به همین دلیل است که این نوع لوله رواج بسیار کمتری نسبت به انواع دیگر دارد.

لوله پلی اتیلن با کاربرد کشاورزی

لوله پلی اتیلن با کاربرد کشاورزی

لوله‌های پلی اتیلن که در سایزهای مختلف تولید می‌شود، کاربرد‌های مختلفی نیز خواهند داشت. همین تفاوت در کاربرد، باعث تفاوت قیمت‌ها در لیست قیمت لوله پلی اتیلن خواهد شد. البته هر چقدر لوله دارای اینچ و قطر بیشتری باشد حجم آن نیز بیشتر بوده و مواد اولیه بیشتری در آن به کار می‌رود. پس طبیعی است که قیمت این لوله، با توجه به اینچ آن تغییر کند. لوله‌های ۱ اینچی بیشتر برای آبیاری قطره‌ای در کشاورزی و مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که برخی از افراد ممکن است از لوله‌های ۲ اینچ و حتی ۳ اینچ هم برای مصارف عمومی و خانوادگی استفاده کنند. این لوله‌ها در انتقال گاز خانگی هم کاربرد دارند.

اما شاه‌لوله‌های انتقال گاز شهری معمولا از لوله‌هایی ۴ تا ۱۰ اینچ و بیشتر استفاده می‌شود. لوله پلی اتیلن مورد استفاده در زمین‌های کشاورزی با مساحت هکتاری، اغلب ۱۰ اینچ و بالاتر هستند. از لوله‌های پلی اتیلن ۵ اینچ، ۶ اینچ، ۷ اینچ، ۸ اینچ و ۱۰ اینچ، برای انتقال پساب‌ها و فاضلاب شهری و صنعتی نیز بهره می‌برند. البته قیمت لوله پلی اتیلن در این صنایع، بسیار بیشتر است.

مزایای لوله پلی‌اتیلن

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) یک لوله ترموپلاستیک ساخته شده از مواد قابل ذوب و تغییر شکل‌دهنده است. انعطاف‌پذیر و بادوام است. دارای مقاومت زیاد در برابر ترک خوردگی در حالت شیمیایی و محیطی است. در واقع، بیش از ۵۰ سال است که با موفقیت در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های لوله‌کشی استفاده می‌شود.

مزایای برجسته فیزیکی و عملکرد لوله پلی اتیلن، آن را به گزینه‌ای مناسب برای سیستم‌های لوله‌کشی تبدیل کرده است.

  • مقاومت در برابر خوردگی

خوردگی یکی از پرهزینه‌ترین مشکلات مرتبط با سیستم‌های لوله‌کشی فلزی است. خوردگی هم در داخل و هم در خارج از لوله رخ می‌دهد و بر کارایی هیدرولیک آن تأثیر می‌گذارد. بسیاری از شهرها آب را تصفیه می‌کنند تا به کندی زنگ‌زدگی و حفره زدن کمک کند اما با لوله‌های فلزی اجتناب‌ناپذیر است. برخی دیگر برای افزایش عمر مفید لوله راه‌های پرهزینه، محافظ کاتدیک، پوشش پلاستیکی یا عایق کردن را انتخاب می‌کنند.

برخلاف محصولات سنتی زیرساخت فلزی، لوله پلاستیکی پلی اتیلن زنگ‌زدگی، پوسیدگی یا خوردگی ندارد. در برابر رشد بیولوژیکی مقاوم است. این به معنای عمر مفید بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه برای طولانی مدت است.

  • مقاومت در برابر فرسودگی

لوله HDPE انعطاف‌پذیر و شکل‌پذیر است، سفت و سخت نیست. مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر فرسودگی دارد. برعکس سایر لوله‌های پلاستیکی، لوله‌های پلی اتیلن سخت برای کنترل انواع اتفاقات غیر متداول و متداول در سیستم‌های توزیع آب، طراحی و طبقه بندی شده‌اند.

در مقایسه با لوله‌های پلاستیکی دیگر، در اکثر موارد، امکان استفاده از لوله HDPE به صورت باریک‌تر در دیوارها وجود دارد.

  • عمر مفید بیشتر

این دلیل ایمن بودن و ماندگاری زیاد این محصول است و برای استفاده در زیرساخت‌های لوله کشی ایده آل می‌باشند. عمر مفید این لوله‌ها با توجه به کاربرد، طراحی و نصب بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال ارزیابی شده است.

  • اتصال بدون نشتی

بر اساس یک گزارش معتبر، نشتی اتصالات در ۴۳ ایالت به طور میانگین موجب هدر رفتن ۱۶٪ از منابع آب می‌شود. برخی این هدر رفتن آب را تا ۵۰٪ گزارش دادند.
در لوله کشی زیرساخت‌های سنتی از اتصالات زنگوله‌ای، پیچی یا مکانیکی استفاده می‌شود که همه این موارد باعث نشت لوله می‌شوند. بنابراین نه تنها گرانبهاترین منبع را از دست می‌دهیم، بلکه نشتی لوله‌ها بسیار هزینه‌بر خواهد بود. این در حالی است که سیستم‌های لوله کشی پلی اتیلن را می‌توان با همجوشی گرما پیوند داد و اتصالات بدون نشتی دائمی تولید کرد.

دیدن لیست قیمت اتصالات پلی اتیلن

  • اتصالات فیوژن

در سیستم‌های لوله کشی پلی اتیلنی، امکان پیوند این لوله‌ها از طریق همجوشی گرمایی وجود دارد، به این گونه که به دو سطح لوله حرارت داده و سپس موجب ایجاد سیستمی دائمی، یکپارچه و بدون نشت می‌شود.

برعکس فرایند همجوشی مورد استفاده در لوله‌های پلاستیکی دیگر، فرایند همجوشی برای لوله‌های پلی اتیلن سخت ثابت و امن است و بیشتر از ۴۰ سال است که در صنعت گاز طبیعی از آن استفاده می‌شود. در ایالات متحده حدود ۹۵٪ از لوله کشی توزیع گاز از جنس لوله پلی اتیلن است که از طریق همجوشی گرما به هم متصل شده‌اند.

لوله پلی اتیلن باکیفیت

لوله پلی اتیلن باکیفیت

  • عدم نیاز به جوشکاری

لوله‌های HDPE علاوه بر داشتن ویژگی اتصال با همجوشی گرمایی، می‌توانند از طریق اتصالات Stab یا مکانیکی نیز به یکدیگر متصل شوند. انواع زیادی از این اتصالات، متناسب با کاربرد و نیازهای شما، در بازار موجود است.

لوله‌های HDPE به آسانی از طریق رابط‌های مکانیکی مشترک (MJ)، اتصالات Stab و اتصالات مکانیکی و فلنجی به سیستم‌های لوله کشی غیر پلی اتیلنی قابل انتقال یا تغییر هستند.

  • نصب بدون ترانشه

لوله کشی سنتی از طریق برش باز یا حفر زمین صورت می‌گیرند که موجب تخریب محیط زیست می‌شوند. این لوله ها با استفاده از روش سنتی برش باز یا از طریق از فناوری بدون ترانشه سازگار با محیط زیست نیز قابل نصب هستند.

برای نصب بدون ترانشه، یک دستگاه جهت دار به صورت افقی و دائم در زیر زمین حفره ایجاد می‌کند. هنگامی که سر دریل به آخر حفره برسد، لوله وصل شده و از طریق سوراخ به عقب کشیده می‌شود.

این محصول به دلیل انعطاف پذیری، مقاومت کششی زیاد و مقاومت در برابر فرسودگی و سایش، به گزینه‌ای عالی و مطمئن برای فناوری نصب بدون ترانشه تبدیل شده‌اند. با استفاده از فناوری نصب بدون ترانشه می‌توان از لوله‌های HDPE در زیر نهرها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، جاده‌ها یا سمت راست راه‌ها نصب کرد بدون اینکه به محیط زیست آسیب برسد یا باعث ایجاد ترافیک شود.

هنگام مقایسه با لوله غیر پلاستیکی نصب شده با روش برش باز، یک سیستم بدون نشت و نصب شده با استفاده از فناوری بدون ترانشه، غیر تهاجمی و مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

  • نوسازی لوله کشی

همچنین از لوله‌های پلی اتیلن نصب شده از طریق فناوری‌های بدون ترانشه می‌توان برای بازسازی خطوط لوله قدیمی و خراب استفاده کرد. هنگام بازسازی خطوط لوله قدیمی، چند گزینه برای انتخاب وجود دارد که شامل پوشش لغزش و ترکیدن لوله است. این دو روش برای نوسازی یا جایگزینی زیرساخت‌های قدیمی شهرها عالی هستند.

  • سازگار با محیط زیست:

علاوه بر این ویژگی‌های منحصر بفرد فیزیکی، این محصول آسیب به محیط زیست را به حداقل می‌سانند. زیرا:

  1. تولید لوله‌های پلی اتیلن نسبت به لوله‌های غیر پلاستیکی انرژی کمتری مصرف می‌کنند.
  2. لوله‌های پلی اتیلن نسبت به لوله‌های فلزی سبک هستند. در نتیجه حمل و نقل آنها اغلب مقرون به صرفه‌تر است.
  3. انعطاف پذیری و قابلیت استفاده از همجوشی گرما در این لوله ها، به معنی استفاده کمتر از اتصالات است.
  4. مشخصات فیزیکی این محصول با استفاده از فناوری بدون ترانشه، امکان استفاده از لوله کوچکتر را فراهم می‌کند که نسبت به سایر اتصالات فیوژنی کمتر به محیط زیست آسیب می‌رساند.
  5. همچنین این محصول به دلیل قابلیت همجوشی گرما، باعث تولید اتصالات بدون نشت می‌شود.
  6. هنگام تولید این محصول، یا هنگام همجوشی یا استفاده در زیر زمین یا آب، سموم خطرناکی در هوا منتشرنمی‌شود.
  7. امکان بازیافت لوله پلی اتیلن در برنامه‌های بدون فشار وجود دارد.
  • مقاومت فیزیکی بالا

تحمل فشار از 4 الی 25 بار (بسته به نوع و قطر لوله) یکی از مزایایی است که باعث محبوبیت لوله پلی اتیلن شده است.

  • مقاومت شیمیایی بالا

مقاومت در برابر اسید و باز برتری قابل توجهی نسبت به لوله فولادی به حساب می آید و همین امر باعث است تا در صنایع کاربرد ویژه ای داشته باشد.

  • انعطاف پذیری بالا

قطعا در مسیر انتقال مایعات موانع و پست و بلندی‌های بسیار بوجود می آید. در صورت استفاده از لوله های فولادی انتقال با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود.

لوله پلی اتیلن شاخه ای

لوله پلی اتیلن شاخه ای

لوله آب پلی اتیلن با نوارهای آبی

برای لوله HDPE راه راه از یک قالب متفاوت ساخته می‌شود که دارای کانال‌های کوچکی است که مواد رنگی از آن عبور می‌کند، درست قبل از اینکه از طریق قالب تحت فشار قرار گیرد. این بدان معناست که قسمت‌های راه راه به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از لوله هستند و به احتمال زیاد از بدنه اصلی جدا نمی‌شوند.

کو اکسترود یا لوله کو PE سابق دارای پیچ اکستروژن دوم است که لایه اضافی رنگی در اطراف لوله سیاه ایجاد می‌کند، این امر باعث می‌شود که لوله از بیرون برای شناسایی یا خنک‌سازی حرارتی رنگ شود.

خرید لوله و اتصالات پلی اتیلن سداب

سداب پلیمر با دارا بودن نمایندگی برندهای گسترش پلاستیک، صنایع پلاستیک پارس، حافظ پلاستیک و عاملیت فروش برندهای پلی رود اتصال، آبان بسپار پارسیان، کاوه گستر و پلی پارس در ایران می‌باشد و آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز است.

نتیجه:

لوله پلی اتیلن جزو مشتقات نفتی به شمار می‌رود که امروزه کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف، از صنایع گازی گرفته تا نفتی، دارد. با توجه به کاربرد این لوله‌ها، سایز و طول آن‌ها تعیین می‌شود. هنگام خرید لوله پلی اتیلن، باید عوامل مختلفی را که در این فرصت به آن‌ها اشاره کردیم در نظر بگیرید. در این صورت است که بر اساس شرایط و نیاز خود خرید خواهید کرد. این کار همچنین می‌تواند هزینه‌های لوله‌کشی را کاهش داده و باعث شود که سرمایه شما در جای درستی استفاده شود. اینطوری بیشترین بهره را از سرمایه‌تان خواهید برد.

سداب پلیمر همراه شما

نمونه فیلمی از کارخانه تولید لوله پلی اتیلن

سوالات متداول

برای اطلاع از قیمت روز لوله پلی اتیلن چکار باید کرد؟

شما می‌توانید از طریق محاسبه گر قیمت لوله پلی اتیلن بالای این صفحه و همچنین تماس با ما از آخرین قیمت‌ها مطلع شوید.

عمر لوله های پلی اتیلن چقدر است؟

اگر لوله های پلی اتیلن در حالت استاندارد نصب و نگهداری شوند، عمر این لوله‌ها را می‌توان بین 50 تا 100 سال تخمین زد.

از چه سایزی لوله های پلی اتیلن شاخه‌ای تولید می‌شوند؟

از سایز 125 به پایین هم به صورت کلافی و هم به صورت شاخه‌ای و سایزهای بالاتر بصورت شاخه‌ای تولید می‌شوند.

سایز لوله‌های پلی اتیلن چقدر است؟

لوله‌های پلی اتیلن از لحاظ اندازه و سایز، به 25 دسته تقسیم می‌شوند. هر سایز برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از عواملی که بر روی میزان قیمت لوله پلی اتیلن تاثیر دارد سایز آن است.

مشخصات لوله پلی اتیلن چیست؟

۲.۱.۲ لوله پلی‌اتیلن با چگالی بالا (HDPE) باید مطابق با مشخصات AWWA C906 باشد. لوله HDPE باید حداقل چگالی ۰.۹۵۵ گرم بر سانتی‌متر مکعب را داشته باشد. کلیه لوله‌ها و اتصالات HDPE باید پایه طراحی هیدرواستاتیک (HDB) 1600 psi را داشته باشند.

مواد اولیه لوله پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن (PE) ماده‌ای ترموپلاستیک است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می‌شود. لوله پلاستیکی PE با اکستروژن در اندازه‌های مختلف از ½ اینچ تا ۶۳ اینچ ساخته می‌شود. PE در سیم‌پیچ‌های نورد با طول‌های مختلف و یا به صورت شاخه‌ای تا طول 12 متر در دسترس است.

استاندارد DN چیست؟

DN = قطر اسمی (Diameter Nominal)

اصطلاح Diameter Nominal به قطر داخلی لوله گفته می‌شود. همراه با درجه فشار اسمی و نوع مواد، تمام ابعاد یک خط لوله، مانند ابعاد فلنج، با نشان دادن قطر اسمی تعریف می‌شوند. فولاد اغلب مشخص نشده است، اما به عنوان ماده در نظر گرفته می‌شود.

DN و PN چه تفاوتی دارند؟

DN قطر اسمی است، قطر اسمی (یا nominal diameter)، یعنی انواع لوله و اتصالات لوله از کالیبر جهانی می‌توانند به یکدیگر متصل شده و قابل تعویض هستند.

  • شناسه اسمی DN
  • شناسه PN برای فشار اسمی است.

آیا می‌توان از لوله پلی اتیلن برای لوله کشی گاز طبیعی استفاده کرد؟

لوله‌کشی گاز پلی اتیلن (PE) پرکاربردترین ماده لوله‌کشی پلاستیکی برای توزیع گاز طبیعی است. لوله‌کشی PE تنها لوله‌کشی پلاستیکی تایید شده تحت لیسانس NFPA 58، با کد گاز مایع نفت‌خام است و معمولا در لوله کشی گازهای مایع نفت‌خام (گاز LP بخار) استفاده می‌شود.

Post comments : 10
  • عباس اعرابی
    عباس اعرابی says شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ at ۷:۵۸ ق.ظ

    سلام لوله پلی اتیلن دارید ؟ از چه سایزهایی موجوده ؟ لوله پلی اتیلن هم فشار کاری ۱۰ بار هم فشار کاری ۱۶ بار لازم دارم ایا میتونید تهیه کنید ؟

    پاسخ
    • کارشناس سداب
      کارشناس سداب says مهر ۳۰, ۱۴۰۱ at ۸:۴۰ ق.ظ

      سلام و عرض ادب
      وقت شما بخیر

      بله – انواع سایز های لوله پلی اتیلن موجود است.

      کارشناس پاسخگویی شرکت سداب

  • nila khodabakhshi
    nila khodabakhshi says شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ at ۸:۲۵ ق.ظ

    سلام روز بخیر تفاوت لوله پلی اتیلن با فشار PE 80 با لوله پلی اتیلن با فشار PE 100 در چی هست؟ و اینکه از نظر قیمتی خیلی فرق دارن؟ مدت زمان استفاده از لوله های پلی اتیلن چند سال است؟

    پاسخ
    • کارشناس سداب
      کارشناس سداب says آبان ۲۲, ۱۴۰۱ at ۱:۳۲ ب.ظ

      سلام و عرض ادب
      وقت شما بخیر

      تفاوت PE80 و PE100 پلی اتیلن به میزان ضخامت اونهاست. شما اگر جدول وزنی لوله پلی اتیلن رو نگاه کنید و بطور مثال لوله سایز ۹۰ , PE80 با فشار ۴ رو در نظر بگیرید میبینید که وزن اون ۰.۷۹۱ هست و همین لوله ولی PE100 رو درنظر بگیرید میبینید که ۰.۶۴۳ هست. پس بنابراین لوله پلی اتیلن PE80 ضخامت بیشتری نسبت به لوله پلی اتیلن PE100 دارد.
      بله قطعا قیمت متفاوت میشه.
      با توجه به گرید لوله ، قیمت تغییر میکنه.

      کارشناس پاسخگویی شرکت سداب

  • علی رحمانی
    علی رحمانی says شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ at ۸:۲۷ ق.ظ

    با سلام لوله اتصالات پلی اتیلن تا چه سایزی تولید می شود و همچنین برای لوله های پلی اتیلن P80 از مواد P80 استفاده می شود یا P100 ؟

    پاسخ
    • کارشناس سداب
      کارشناس سداب says مهر ۳۰, ۱۴۰۱ at ۸:۴۳ ق.ظ

      سلام و عرض ادب
      وقت شما بخیر

      ما تولید کننده و همچنین نماینده شرکت های معتبر ایرانی و خارجی در زمینه لوله و اتصالات پلی اتیلن هستیم و تمامی سایز ها را می توانیم تقدیم حضور کنیم.
      لطفا با شماره کارشناسان ما تماس بگیرید تا به سوالات شما در رابطه با سایز های مختلف لوله پلی اتیلن پاسخ دهند.

      کارشناس پاسخگویی شرکت سداب

  • فروشگاه لوله و اتصالات اهواز
    فروشگاه لوله و اتصالات اهواز says شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ at ۱۱:۲۹ ق.ظ

    مرسی از سایت خوب و کاملتون خیلی کار ما رو راحت کرده امیدوارم همیشه این آپدیت قیمت ها انجام بشه تا بتونیم راحت لوله پلی اتیلن رو قیمت بدیم ما تو اهواز فروشگاه لوله واتصالات داریم با دفترتون تماس میگیرم تا بتونم برای خرید لوله واتصالات پلی اتیلن مزاحمتون بشم

    پاسخ
    • کارشناس سداب
      کارشناس سداب says شهریور ۲۰, ۱۴۰۱ at ۱۱:۳۶ ق.ظ

      سلام و عرض ادب
      وقت شما بخیر
      خواهش میکنم انجام وظیفه هست.
      بله ما هر روز لوله و اتصالات پلی اتیلن رو آپدیت می کنیم ، خیالتون راحت ، ما تو اهواز همکاران پلی اتیلن کار خوب مثل شما زیاد داریم که با هم کار می کنیم امیدواریم بتونیم همکاری خوبی داشته باشیم.

      کارشناس پاسخگویی شرکت سداب

  • علی راد
    علی راد says مهر ۱, ۱۴۰۱ at ۷:۴۲ ق.ظ

    سلام و ‌دورود
    میخواستم بدونم ارسال به شهرستان هم دارید لوله های پلی اتیلن رو یا باید از کارخانه تحویل بگیریم در شهرستان هم نمایندگی می‌دید ما میخواستیم رو محصولاتدون کار کنیم واینکه شرایط نمایندگی چی هست ممنون میشم اطلاع بدید ما فروشگاه لوله و اتصالات پلی اتیلن داریم تو اصفهان

    پاسخ
    • کارشناس سداب
      کارشناس سداب says آبان ۲۲, ۱۴۰۱ at ۱:۲۵ ب.ظ

      سلام و عرض ادب
      وقت شما بخیر

      از بخش فروش به کامنت شما در ایمیلتون پاسخ داده شد.
      لطفا ایمیل خودتون رو بررسی کنید. شما میتونید با شماره پشتیبانی ما تماس بگیرید تا بصورت کامل همکاران من شما رو راهنمایی کنند.

      کارشناس پاسخگویی شرکت سداب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما: ۳۳۹۰۱۴۱۲-۰۲۱

Call Now Buttonتماس