فلنج کور آهنی

فلنج کور آهنی یکی از فلنج‌های مورد استفاده در صنایع گوناگون است که با نام فلنج لوله کور نیز شناخته می‌شود. این نوع فلنج یک دیسک صفحه‌ای آهنی با سوراخ‌هایی در اطراف آن است که برای انسداد مسیر عبور مایعات و مواد سیال در انتهای خطوط لوله استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های فلنج‌های کور در مقایسه با فلنج‌های دیگر این است که این فلنج‌ها فشار خیلی بیشتری را تحمل می‌کنند. تفاوت فلنج کور آهنی با فلنج‌های دیگر این است که این فلنج‌ها فاقد سطح باز برای عبور سیالات و مایعات هستند.

استانداردهای فلنج کور

استانداردهای فلنج کور

فلنج‌های کور با توجه به درخواست مشتری و بر اساس استانداردهای ابعادی در سایزهای 1.2 تا 120 اینچ تولید می‌شوند. قبل از انتخاب سایز فلنج‌ها باید به اندازه‌ی لوله توجه شود و با توجه به اندازه‌ی لوله انتخاب شود. ابعاد فلنج کور بر اساس استاندارد ASME B16.5 مشخص می‌شود.

می‌توان فلنج کور را با توجه به فشار و دمای قابل تحمل آن به کلاس‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. نکته مهم این است که این کلاس‌ها اسمی می‌باشند و فلنج‌ها معمولاً قادرند تا دو برابر فشار را تحمل کنند. فلنج‌های کور طبق دو استاندارد DIN و ASNI کلاس‌بندی می‌شوند. فلنج‌های کور بر مبنای استاندارد ANSI به کلاس های 150، 300، 600، 900، 1500 و 2500 طبقه‌بندی می‌شوند.

این اعداد در واقع بیشترین فشاری که فلنج‌های کور می‌توانند بر اساس فشار PSI در یک دمای معین تحمل کنند را نشان می‌دهند. کلاس‌های 150 و 300 نسبت به کلاس‌های 600، 900، 1500 و 2500 بسیار پرکاربردتر هستند. همچنین توجه داشته باشید که می‌توان فلنج‌های کور را در کلاس‌های 3000 و 6000 نیز تولید و عرضه کرد و از آنها برای کور کردن لوله‌های پرفشار استفاده می‌شود.

یک استاندارد قابل قبول دیگر در تولید فلنج‌های کور، استاندارد ASTM می‌باشد. این استاندارد در واقع مواد بکار رفته در تولید فلنج‌ها را مشخص می‌کند.

کاربرد فلنج کور فولادی

کاربرد فلنج کور فولادی

مهمترین کاربردی که فلنج‌های کور فولادی دارند بستن و مسدود کردن مسیر خط لوله است. مثلاً اگر بخواهید یک شیر را در وسط یک خط لوله اضافه کنید، از فلنج کور برای مسدود کردن موقتی خط لوله استفاده می‌شود تا در آینده بتوانید آن خط لوله را به یک خط لوله‌ یا اتصالات دیگر اتصال دهید. در صنایع آب و فاضلاب، پتروشیمی، نفت و گاز و تأسیسات، فلنج‌های کور دارای کاربردهای زیر هستند:

  • بستن و مسدود کردن خطوط لوله
  • تعمیر بخشی از خطوط لوله
  • موقعِ لوله‌کشی برای گسترش خط لوله در آینده

قیمت فلنج کور آهنی

قیمت فلنج کور آهنی

قیمت فلنج کور آهنی بین 4000 -200 هزار تومان و بیشتر است. می‌توانید قیمت‌های بروز شده را در این سایت مشاهده کنید.

خرید فلنج کور آهنی از بازرگانی سداب

فلنج کور هنگامی استفاده می‌شود که به جداسازی اتصالات لوله نیاز باشد. پس با بازرگانی سداب همراه باشید تا با معرفی و شرح انواع مختلف فلنج به شما کمک کنید فلنج مناسبی را بسته به بودجه و کاربرد آن انتخاب کنید.

کاربرد عمده‌ی فلنج‌های کور آهنی در شیرآلات، تجهیزات و خطوط لوله است. یکی از کاربردهای ضروریِ فلنج کور آهنی، در خطوط لوله‌ای است که به طور مکرر به تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

اتصالات فلنج دارای سه قسمت مجزا و مستقل است، البته این قسمت‌ها به هم مرتبطند. این سه قسمت عبارتند از فلنج‌، پیچ و مهره و گسکت‌. اگر می‌خواهید با نشتی مواجه نشوید، باید این سه مورد را در هنگام خرید فلنج مورد توجه قرار دهید.

فلنج‌ها به چند روش دسته‌بندی می‌شوند:

  1. طبق نوع پیشانی
  2. طبق انواع اتصالات
  3. طبق درجه دما و فشار
  4. طبق مواد ساخت

برندهای فلنج کور آهنی چه چیزهایی هستند؟

برندهای فلنج کور آهنی چه چیزهایی هستند؟

فلنج جوشی ملسی: فلنج‌های جوشی ملسی طبق استاندارد آلیاژی ASTM A105 تولید می‌شوند. در تولید و ساخت این فلنج‌ها از فرآیند فورجینگ استفاده می‌شود.
فلنج‌های جوشی ایرانی: روش ساخت فلنج‌های جوشی ایرانی، ریخته‌گری است. این فلنج‌ها در انواع و سایزهای مختلفی موجود هستند.
فلنج‌های جوشی مشهد: برند مشهد یکی از معروف‌ترین برندهای داخلیِ فلنج است که از دو تکنیکِ فورجینگ و ریخته‌گری برای ساخت فلنج‌ها استفاده می‌کند.

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا