فلنج کور پلی اتیلن

فلنج کور پلی اتیلن

از طریق روش‌های متفاوتی می‌توان انواع لوله پلی اتیلن را به یکدیگر متصل نمود. رایج‌ترین روش اتصال لوله‌های پلی اتیلن استفاده از فلنج پلی اتیلن می‌باشد. در حقیقت فلنج‌ها یک نوع پرکاربرد از اتصالات می‌باشند که جهت اتصال لوله‌ها و همچنین تغییر مسیر و قطر لوله مورد استفاده قرار می‌گیرند. فلنج‌ها دارای انواع مختلفی از جمله فلنج کور پلی اتیلن، فلنج گلودار، فلنج دنده‌ایی و … می‌باشند. لازم به ذکر است که هریک از این فلنج‌ها کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی فلنج کور پلی اتیلن و کاربردهای آن بپردازیم.

فلنج کور پلی اتیلن چیست؟

فلنج کور پلی اتیلن چیست؟

فلنج کور پلی اتیلن یک نوع پرکاربرد از اتصالات پلی اتیلن می‌باشد. شکل ظاهری فلنج کور پلی اتیلن به صورت صفحه‌ای دایره‌ایی و گرد و دارای حفره‌هایی در اطراف آن می‌باشد و از طریق پیچ و مهره فولادی و واشرهای آب بندی به لوله متصل می‌شود. هدف از بکارگیری این نوع فلنج مسدود نمودن و بستن مسیر جریان سیال می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین مزایای فلنج کور امکان سفارشی سازی و تولید این اتصالات در ابعاد مختلف و بر اساس نیاز مشتری است. همچنین امکان تولید سایزهای مختلف فلنج کور و متناسب با قطر لوله مطابق با استانداردهای DIN آلمان و ANSI اروپا وجود دارد.

کوچک‌ترین سایز قابل تولید ۲.۱ اینچ می‌باشد. برخی از ویژگی‌های متمایز کننده فلنج کور نسبت به انواع فلنج‌ها این است که فلنج‌های کور پلی اتیلن هیچگونه سطح باز جهت عبور سیالات را ندارند. ویژگی دیگر این فلنج‌ها قابلیت تحمل فشار بیشتر است.

در حقیقت ویژگی مهم فلنج‌های کور پلی اتیلن مقاومت بسیار زیاد آنها در مقابل دمای بالا است. این ویژگی فلنج کور را به بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های با دمای زیاد تبدیل کرده است. فلنج کور تعمیر و نگهداری خطوط لوله را آسان‌تر و راحت‌تر از قبل کرده است، در صورتی که اگر این فلنج به مرحله تولید انبوه نمی‌رسید، عملاً تعمیرپذیری و نگهداری از این لوله‌ها کاری بسیار دشوار و غیر ممکن بود.

کاربردهای فلنج کور پلی اتیلن

کاربردهای فلنج کور پلی اتیلن

از فلنج کور پلی اتیلن در موارد بسیار زیادی استفاده می‌شود که در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. از این فلنج برای مسدود سازی خطوط لوله‌کشی، شیرآلات و منابع تحت فشار استفاده می‌شود. کاربرد دیگر آن هنگامی است که قصد داریم در قسمت وسطی خط لوله شیر فلکه‌ای اضافه کنیم، در ان حالت با استفاده از فلنج کور پلی اتیلن دو طرف خط لوله را می‌بندیم و شیر فلکه را نصب می‌کنیم. همچنین برای اتصال لوله به مخازن تحت فشار، کمپرسور،‌ پمپ و … و افزایش خط لوله از این نوع فلنج استفاده می‌شود. به طور کلی فلنج کور پلی اتیلن، برای قطع جریان یک سیال به صورت موقت به کار برده می‌شود.

خرید فلنج کور پلی اتیلن

خرید فلنج کور پلی اتیلن

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم یکی از پرکاربردترین اتصالات پلی اتیلن، فلنج کور است. این فلنج‌ها به دلیل داشتن مزایایی از جمله امکان تعمیر آسان، مقاومت زیاد در برابر حرارت و فشار بالا، دوام و طول عمر بسیار زیاد و قابلیت باز و بسته نمودن خطوط جایگاه ویژه‌ایی در صنایع مختلف دارند. اگرچه هر صنعت با توجه به کاربرد و نیاز خود از فلنج کور پلی اتیلن یا فلنج کور آهنی با استانداردها و گرید‌های مختلفی استفاده می‌نماید. اما بدون تردید کیفیت بالای مواد اولیه و محصول نهایی عاملی مشترک در تمامی صنایع است. از این رو اگر قصد خرید انواع فلنج با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت را دارید با بازرگانی سداب به آدرس sadabco.com مراجعه نمایید.

قیمت فلنج کور پلی اتیلن

قیمت فلنج کور پلی اتیلن

قیمت نهایی فلنج کور پلی اتیلن بر اساس جنس، ابعاد، گرید یا PN، فشار کاری، نحوه تولید، کیفیت مواد اولیه و برند شرکت تولید کننده تعیین می‌شود. علاوه بر این موارد قیمت ارز نیز تاثیر بسزایی در تخمین قیمت نهایی این محصول دارد. در نتیجه به دلیل وجود نوسان زیاد و ثابت نبودن قیمت دلار، طبعا قیمت محصولات پلی اتیلن نیز تغییر می‌کند. با این وجود قیمت فلنج کوری پلی اتیلن در مقایسه با سایر فلنج‌ها از جمله فلنج جوشی بیشتر است. اما از آنجا که هنگام اتصال فلنج‌های کور از پیچ و مهره استفاده می‌شود نصب آنها بسیار آسان‌تر می‌باشد. پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام برای خرید محصول مورد نظر با کارشناسان بخش فروش در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم فلنج کور پلی اتیلن از پرکاربردترین انواع اتصالات صنعتی هستند که در صنایع و لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگام تولید فلنج کور از دو شیوه فورج و ریخته گری استفاده می‌شود. جالب است بدانید که فلنج کوری که به روش ریخته گری تولید می‌شود مقاومت نسبتا کمتری نسبت به روش فورج دارد. از این رو بهتر است در محیط‌هایی با فشار بالای سیالات از فلنج تولید شده به روش فورج استفاده نمود. اما به طور کلی فلنج‌های کور بسته به میزان فشاری که تحمل می‌کنند، انواع مختلفی دارند و در دسته‌بندی‌های متفاوتی نیز جای می‌گیرند. در نتیجه در هنگام خرید فلنج باید به میزان تحمل فشار، سایز و … نیز توجه کنید تا انتظارات شما را برآورده کند و حادثه‌ای رخ ندهد. لازم به ذکر است که فلنج کور پلی اتیلن تحت استاندارد خاصی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا