رینگ و فلنج هسته فولادی

رینگ و فلنج هسته فولادی

شاید برای شما نیز سوال باشد که فلنج چیست و چه کاربردهایی دارد. فلنج نوعی اتصال برای لوله‌ها، شیرآلات و … می‌باشد که به شکل دیسک دارای سوراخ است و به وسیله‌ پیچ و مهره اتصالات را به یکدیگر متصل می‌نماید. این اتصالات در صنایع و تجهیزات مختلف کاربرد دارند. همچنین محبوبیت این اتصالات به دلیل قابلیت جداسازی بسیار آسان آن‌ها می‌باشد. فلنج‌ها دارای انواع مختلفی مانند فلنج کور آهنی، فلنج اسلیپون، فلنج گلودار جوشی و … می‌باشند. فلنج هسته فولادی و رینگ هسته فولادی از اتصالات پلی اتیلن هستند که دارای هسته فولادی می‌باشد. این اتصالات در محیط‌هایی که خورندگی بسیار زیادی دارند به کار گرفته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم نه تنها فلنج هسته فولادی بلکه رینگ هسته فولادی را به شما معرفی نماییم و با کاربردهای آن‌ها آشنا شویم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فلنج هسته فولادی چیست؟

فلنج هسته فولادی

فلنج هسته فولادی را می‌توان ترکیبی از رینگ فولادی و فلنج جوشی پلی اتیلن دانست. در واقع دلیل محبوبیت و کاربرد فراوان فلنج هسته فولادی برخورداری از ویژگی‌ها و کاربردهای مشابه آن با رینگ فولادی و فلنج جوشی پلی اتیلن است. این فلنج‌ها دارای تحمل فشار تا ۱۰ و ۱۶ بار می‌باشند که برای اتصال شیرآلات به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. . علاوه بر این به دلیل سهولت و سرعت بالای نصب اتصالات الکتروفیوژن، از این اتصالات در سیستم انتقال آب، نفت، گاز، فاضلاب، کشاورزی و … استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی این نوع فلنج با سایر فلنج‌ها وجود یک رینگ با فولاد ST37 زیر قسمت پلیمری است. این ویژگی باعث سهولت بیشتر در کار می‌شود چرا که دیگر به قرار دادن رینگ پشت فلنج نیاز نخواهد بود. همچنین این اتصالات از دانسیته بالا برخوردارند و در ابعاد ۶۳ تا ۳۱۵ میلی‌متر تولید می‌شود.

برخی از مزایای فلنج‌های هسته فولادی عبارتند از:

  • برخورداری از مقاومت بالا در برابر خوردگی و فرسایش به دلیل پوشش پلی اتیلنی
  • استحکام و مقاومت بسیار زیاد رینگ فولادی تعبیه شده در این اتصالات
  • افزایش سرعت فرایند انجام پروژه
  • قیمت مقرون به صرفه و پایین
  • به نسبت فلنج و رینگ فولادی از پیچ‌های کوتاه‌تری استفاده می‌شود
  • توزیع تنش به صورت کاملا یکسان در تمام سطح فلنج هسته فولادی صورت می‌گیرد

نصب این اتصالات با استفاده از جوش الکتروفیوژن و جوش بات فیوژن امکان پذیر است. البته توجه داشته باشید جوش الکتروفیوژن و جوش بات فیوژن به دلیل حساسیت بالا نیاز به دقت و دانش کافی دارند.

رینگ هسته فولادی چیست؟

رینگ هسته فولادی

رینگ هسته فولادی یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع اتصالات هستند که برای آب بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع رینگ به صورت یک تکه می‌باشد، یعنی یک هسته فولادی در وسط قرار دارد و اطراف این هسته را مواد اولیه پلی اتیلن پوشانده است. رینگ هسته فولادی انواع مختلفی دارد:

  • رینگ با فرم‌های خاص
  • ساده پلیمری
  • پلیمری چند تکه
  • تفلونی
  • سیل آب‌بندی
  • ضد سایشی پلیمری
  • بک‌آپ رینگ
  • ایکس رینگ پلیمری
  • رینگ گاید تفلونی
  • او رینگ فنردار
  • پکینگ فنردار تفلونی
  • رینگ یو پلیمری

کاربرد رینگ و فلنج هسته فولادی الکتروفیوژن

کاربرد رینگ و فلنج هسته فولادی الکتروفیوژن

رینگ هسته فولادی در صنایع برای آب بندی سیلندرها، شیرها و پیستون‌ها به کار برده می‌شود. همانطور که گفتیم این اتصالات در برابر خوردگی یا همان مواد اسیدی مقاومت زیادی دارند در نتیجه برای استفاده در صنایعی که از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند، مناسب هستند. به همین دلیل این اتصالات طرفداران بسیار زیادی دارند و جزء پرفروش‌ترین اتصالات می‌باشند.

فلنج هسته فولادی نیز در اتصال کمپرسورها، مخزن‌ها و همچنین پمپ‌ها به کار برده می‌شود. این اتصالات برای تغییر مسیر یا متریال در مسیر لوله‌ها قرار می‌گیرند. فلنج هسته فولادی در مسیر لوله‌هایی که ممکن است نیاز به جداسازی داشته باشند قرار خواهند گرفت زیرا همانطور که گفتیم جداسازی این اتصالات از یکدیگر بسیار آسان است.

شما می‌توانید با توجه به نیاز خود این اتصالات را انتخاب کنید و خریدی مطمئن با قیمت مناسب از وب‌سایت بازرگانی سداب به آدرس sadabco.com داشته باشید.

خرید فلنج هسته فولادی

خرید فلنج هسته فولادی

از آنجا که فلنج هسته فولادی دارای مزایایی نظیر مقاومت فشاری بالا، توزیع یکنواخت تنش و … است می‌توان از آن در سطوح و محیط‌های مختلف استفاده نمود. بازرگانی سداب تولید و عرضه کننده با کیفیت‌ترین لوله و اتصالات می‌باشد. برای خرید فلنج از جمله فلنج و رینگ هسته فولادی و خرید محصولات دیگر به سایت مراجعه sadabco.com کنید. پس از مشاهده و مقایسه کیفیت و قیمت محصولات با خیال راحت خرید خود را تکمیل نمایید.

خرید رینگ هسته فولادی

خرید رینگ هسته فولادی

همانطور که گفتیم رینگ هسته فولادی یکی از پرکاربردترین محصولات برای آب بندی و جلوگیری از نشتی است. همچنین قیمت این نوع رینگ نسبت به کاربرد آن بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. با این وجود کیفیت در اولویت قرار دارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید رینگ هسته فولادی به یک فروشگاه معتبر مانند بازرگانی سداب مراجعه و قبل از خرید قیمت و کیفیت محصولات را مقایسه نمایید.

نتیجه گیری

در بین اتصالات الکتروفیوژن، فلنج هسته فولادی و رینگ هسته فولادی بسیار پرکاربرد هستند و به دلیل تنوع بالا در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگام خرید این اتصالات حتما به ابعاد و سایز آن‌ها توجه داشته باشید. همچنین توجه به گریدهای این اتصالات اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. فلنج هسته فولادی به نسبت رینگ فولادی و فلنج جوشی پلی اتیلن هزینه کم‌تری را برای شما دارد، علاوه بر این طول عمر و دوام بالاتری را نیز به شما ارائه می‌دهد. مجددا تاکید می‌کنیم که کیفیت این اتصالات بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل به استانداردها و گریدهای آن‌ها در هنگام خرید توجه کنید. اگر قصد خرید انواع لوله و اتصالات را دارید، بازرگانی سداب انتخابی مطمئن و مقرون به صرفه می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت sadabco.com از اتصالات موجود و قیمت آن‌ها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما: ۳۳۹۰۱۴۱۲-۰۲۱

Call Now Buttonتماس