سیستم گرمایشی از کف

برای طراحی سیستم گرمایشی از کف برنامه‌ریزی به شدت مهم است. در واقع، این مهم‌ترین چیزی است که در نصب لوله‌های گرمایش از کف ضروری است. با گذاشتن زمان لازم برای پوشش همه احتمالات ممکن و معقول، در زمان صرفه‌جویی می‌کنید. شما باید همه چیز را اندازه‌گیری کنید تا بدانید چقدر عایق، لوله و سایر موارد را نیاز دارید.

اگر گرمایشی از کف ندارید، پس باید یکی نصب کنید، که به این معناست که باید تمام مواد مرتبط را هم تهیه کنید. باید آن‌ها را به دقت تمیز کنید تا بعد از اتمام طراحی لوله‌های گرمایش از کف، لوله‌ها بیشتر عمر کنند.

سیستم گرمایشی از کف
سیستم گرمایشی از کف

مزایای گرمایش از کف

سیستم‌هایی که بر روی آب گرمی که از طریق لوله‌ها جریان دارند تکیه می‌کنند، سیستم‌های گرمایشی مرطوب نامیده می‌شوند. این سیستم‌ها به مراتب ارزان‌تر از رادیاتورهای سنتی، کوره‌ها یا سیستم‌های گرمایشی برقی، که به نام سیستم‌های خشک هم شناخته می‌شوند، هستند.

همچنین امکان دارد ترموستات‌های مختلفی را در هر اتاق نصب کنید تا افرادی که در خانه زندگی می‌کنند، دمای خود را انتخاب کنند. زیرا از لوله‌های پیوسته که هیچ اتصالی ندارند استفاده می‌کنند، سیستم‌های مرطوب بسیار کمتر نشت دارند. آن‌ها همچنین نسبت به کوره‌های مبتنی بر گاز یا روغن بسیار تمیزتر هستند. اگر همچنین یک سیستم سرمایشی داشته باشید، می‌توانید در تابستان به آب سرد متصل شوید و از سیستم به عنوان سرمایش از کف استفاده کنید.

معرفی بهترین لوله برای شوفاژ

شناخت انواع مختلف سیستم‌های گرمایشی از کف

لوله‌کشی گرمایشی از کف از آبی استفاده می‌کند که از یک سیستم گرمایش مرکزی آمده و آب را به یک تقسیم کننده واقع در مرکز پمپ می‌کند که سپس آب گرم را در سراسر خانه توزیع می‌کند.

لوله‌های پلیمری انعطاف‌پذیر هستند و به راحتی می‌توانند به شکل مارپیچ شکل بگیرند. همین موضوع برای کویل‌های مورد استفاده در گرمایش برقی نیز صحیح است. سیستم‌های برقی ارزان‌تر هستند در زمینه نصب، اما هزینه‌های مداوم آن‌ها بسیار بالاتر هستند و همچنین سریع‌تر گرم می‌شوند و سرد می‌شوند نسبت به سیستم‌های مبتنی بر آب.

عواملی که باید در نظر گرفته شود

زمانی که یک نقشه لوله‌کشی برای گرمایش کف تهیه می‌کنید، باید در نظر بگیرید که باید فضای کمی را برای اجرای آن در نظر بگیرید. این نیاز در مورد سیستم‌های برقی وجود ندارد.

زمانی که نقشه لوله‌کشی برای گرمایش از کف را طراحی می‌کنید، علاوه بر نیاز به افزایش اندک ارتفاع هنگام نصب مجدد کف، اولین چیزی که باید انجام دهید انتخاب یک نقطه مرکزی برای منیفولد است. همچنین باید بدانید که کف چگونه ساخته شده و چگونه اجرا می‌شود.

در برخی موارد، سیستم مبتنی بر آب باید در یک لایه از بتن نصب شود تا لوله‌ها محافظت شوند. اگر این مورد در محل نصب نقشه لوله‌کشی گرمایش از کف در یک آپارتمانی که در طبقه‌های بالا نصب می‌شود، باید وزن اضافی بتن را در نظر بگیرید.

ابزارها و مواد

برای انجام پروژه نصب، نیاز به انواعی از ابزارهای مرتبط با لوله دارید. اندازه‌گیری دقیق بسیار مهم است، بنابراین از اندازه‌گیر لیزری استفاده کنید. باید بتوانید همه ابعاد را به دقت اندازه‌گیری کنید تا همه چیز که نصب می‌کنید بدون مشکلات جا بیافتد.

شما باید قادر باشید لوله‌ها را ببرید، بنابراین می‌توانید از یک لوله بر استفاده کنید. همچنین باید بتوانید لوله‌های برش‌شده را به منیفولد و دستگاه گرمایش مرکزی یا پمپ گرمایشی متصل کنید.

انتخاب لوله‌های گرمایش از کف سداب پلیمر برای سیستم گرمایشی‌تان تصمیم خوبی خواهد بود. بهتر است قبل از شروع نصب همه ابزارها و مواد ضروری را تهیه کنید تا از تاخیرها و پیچیدگی‌های غیرضروری جلوگیری کنید.

راهنمای مرحله به مرحله

اگر قصد نصب یک سیستم گرمایش از کف را دارید، باید بدانید که انجام این کار به تنهایی می‌تواند بسیار چالشی باشد. ما به شدت توصیه می‌کنیم که برای نصب به متخصصان حرفه‌ای مراجعه کنید. با این حال، اگر تصمیم به انجام این کار به تنهایی گرفته‌اید، تعدادی نکات مفید داریم تا به شما کمک کنیم:

  1. ابتدا باید کف قدیمی را بردارید. پس از انجام این کار، کف بنا را به طور کامل تمیز کنید. اگر باید از سیمان یا بتن استفاده کنید، آماده‌سازی مواد مورد نیاز را انجام دهید. در حین مخلوط کردن، مطمئن شوید که از عایق مناسب استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، بر اساس قوانین ساختمانی، ضخامت عایق در ساخت‌های جدید باید 10 سانتیمتر باشد در حالی که در بازسازی‌ها تنها باید 5 سانتیمتر باشد.
  2. یک نقطه مناسب برای منیفولد در مرکز مسکن پیدا کنید. یک شوخی قدیمی در مورد “هنگامی که همه چیز دیگر شکست می‌خورد، دستورالعمل‌ها را بخوانید” وجود دارد. در مورد نصب این نوع سیستم گرمایشی، بهتر است قبل از شروع نصب لوله یا ریختن بتن، دستورالعمل‌ها را بخوانید.
  3. لوله‌ها را با دقت برچسب‌گذاری کنید تا از جریان صحیح مطمئن شوید. هنگام اتصال لوله‌ها به نقطه اشتباهی در منیفولد، سیستم را تخریب نخواهد کرد، اما باعث می‌شود سیستم به طور چشمگیری بد عمل کند.
  4. همچنین همه چیز را دوباره بررسی کنید. “دوبار اندازه بگیر، یک بار نصب کن” قاعده خوبی است که باید پیروی کنید. برای جلوگیری از جمع‌شدن حفره‌های هوا در سیستم، آن را به آرامی با آب پر کنید. قبل از نصب مجدد کف، سیستم را فشاردهی و به دنبال حفره‌های هوا جستجو کنید.
  5. اگر چیزی را از خراب کردید، آن را دوباره نصب کنید. اگر این سیستم را در زمستان نصب می‌کنید، به یاد داشته باشید که ضدیخ تازه به سیستم اضافه کنید.
سیستم گرمایشی از کف
اجرای سیستم گرمایشی از کف

نکات اشکال‌زدایی

اگر یک اتاق پس از نصب سیستم گرمایشی کار نمی‌کند. ممکن است مشکل از ترموستات باشد یا حتی ممکن است در سیستم هوا باشد. همچنین ممکن است یک لوله در مسیر ترک خورده باشد. باتری‌های ترموستات را چک کنید. اگر کل سیستم گرم نشود، ممکن است مشکل در شیرهای جداسازی منیفولد باشد. یا پمپ ممکن است خراب شده باشد.

هنگام اشکال‌زدایی همیشه یک چیز را در هر زمان بررسی کنید. هر مورد را به ترتیب بررسی کنید و یادداشتی از نتایجتان بگیرید. به عنوان مثال، اگر باتری‌های ترموستات را چک کنید و سالم باشند، هر مشکلی باید در سیم‌کشی یا درون لوله‌ها باشد اگر همه چیز دیگر کار می‌کند.

به یاد داشته باشید، ممکن است برای رفع برخی از این مسائل باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

قیمت لوله و اتصالات پنج لایه

اشتباهات متداول که باید اجتناب شوند

بزرگترین اشتباهی که می‌توانید در نصب یک سیستم گرمایش از کف انجام دهید، عدم برنامه‌ریزی مناسب است. فراموش نکنید تست فشار را انجام دهید. مطمئنا شما نمی‌خواهید سیستم تازه نصب شده‌تان منفجر شود.

نتیجه‌گیری

نصب یک سیستم گرمایش از کف نسبتا پیچیده است. شما فقط باید به درستی اقدام کنید، مواد و ابزارهای مناسب را داشته باشید و دستورالعمل‌های نصب را که باید پیروی کنید را داشته باشید. به یاد داشته باشید که با سداب پلیمر در ارتباط باشید تا راهنمایی‌ها و نکات مفید بیشتری بدست آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا