استاد بولت چیست؟

پیچ و مهره و استاد بولت جزء پرکاربردترین اتصالات هستند، که در تمامی صنایع استفاده می شوند. گستردگی مصرف پیچ  و مهره آنقدر وسیع است به طوری که از متنوع ترین اتصالات هستند. با توجه به کاربرد، شکل ها و اندازه های بیشماری که دارند. هدف داریم در این متن به اتصالات غیر جوشی مانند پیچ و مهره و استاد بولت بپردازیم و به تعداد محدودی از کاربرد و ویژگی های آن ها اشاره کنیم و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما همراهان قرار دهیم.

پیچ

پیچ نوعی اتصال است، که از دو قسمت تشکیل شده است یکی بدنه رزوه ای و بخش فوقانی که به آن گل یا سر پیچ نامیده می شود. غالباً تقسیم بندی پیچ ها بر اساس جنس و اندازه و بخش رزوه شده و نوع شکل سر آن ها تعیین می شوند. پیچ ها به طور معول در زمینه ساختمانی و صنعتی بکار گرفته می شوند.
البته با توجه به کاربردشان با متریال های مختلف تولید می شوند. از جمله این دسته بندی ها پیچ آهنی، پیچ پلاستیکی، پیچ آلن، پیچ استیل، پیچ خشکه و پیچ گالوانیزه و…. می باشند.

مهره

مهره ها قطعات کمکی اتصالات هستند که اکثراً به شکل چند ضلعی ساخته می شوند. به طور مثال از چند ضلعی ها می توان به مربع و شش ضلعی اشاره کرد. مهره از دو بخش بیرونی و درونی تشکیل شده . قسمت درونی استوانه رزوه ای است که دنده های آن با دنده های پیچ ورودی چفت می شود و قسمت بیرونی همان چند ضلعی است که در اصطلاح به آن آچار خور گفته می شود تا بتوان با کمک گرفتن از ابزار مهره را در جای خود سفت و محکم نمود.

پیچ و مهره و استاد بولت

ویژگی های پیچ و مهره

پیچ و مهره، با کیفیت و استاندارد های تعیین شده بین المللی توسط مجموعه های مهم تولیدی و معتبر در دنیا تولید و عرضه می شوند. پیچ و مهره های با کیفیت از استحکام بالایی برخودار هستند و در مقابل پوسیدگی و مواد خورنده چون اسیدها بازها و مواد قوی شیمیایی مقاوم می باشند. در ضمن اینکه پیچ و مهره و استاد بولت برند و استاندارد دارای ضمانت کیفی و ابعاد می باشند.

استاد بولت

استاد بولت از دیگر انواع اتصالات است که به طور معمول برای اتصال فلنج ها بکار می رود. استاد بولت یک شفت رزوه شده بدون سر است که در دو سمت آن مهره بسته می شود. مدل های مختلف استاد بولت با در نظر داشتن اندازه، جنس و نوع محل مصرف آن متغیر بوده و می توان برای ساخت آن سفارش داد.

پیچ و مهره و استاد بولت

کاربرد اتصالات پیچ و مهره و استاد بولت

این اتصالات در صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز، آب و فاضلاب، خودروسازی، سیمان سازی، معدن سازی، خطوط تولید ماشین آلات و مکان هایی که لوله کشی بزرگ دارند (لوله پلی اتیلن،لوله پلیمری ) و تجهیزات حفر چاه استفاده می شوند.

مزایای استفاده از پیچ و مهره و استاد بولت

  • سهولت در باز و بسته کردن قطعات
  • استحکام و ایمنی بالا
  • بالا بردن سرعت اتصال
  • هزینه اتصال ارزانتر
  • مقاومت مکانیکی و شیمیایی بیشتر
  • امکان باز نمودن سازه های پیچ و مهره ای و ساخت مجدد آن
  • قابلیت اجرای سریع سازه های پیچ و مهره ای
  • مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی
  • ریسک کمتر

پیچ و مهره و استاد بولت

قیمت اتصالات غیر جوشی

با در نظر گرفتن اهمیت پیچ و مهره و استاد بولت در صنایع مختلف مانند: ساخت مخازن پرفشار، پل سازی و شیرآلات و پیشرفت این صنایع در کنار افزایش میزان تولید و نیاز داخلی آمار خرید اینگونه اتصالات در کشور روند افزایشی پیدا کرده است.
با در نظر گرفتن یکسری از مشکلات اعم از بالا بودن قیمت استاد بولت در بازار جهانی و دشواری واردات موجب شد تا تلاش برای خود اتکایی در این زمینه شکل بگیرد. شرکت های سازنده استاد بولت با بکار گرفتن به روزترین و پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا در کشور عزیزمان با کمک گرفتن از نیروهای ایرانی برای تولید داخلی قدم های بزرگی برداشته اند. مجموعه بازرگانی سداب با همین رویکرد فعالیت خود را در زمینه تولیدات اتصالات پلی اتیلن می پردازد تا محصولی ارزشمند و با کیفیت به هموطنان خود عرضه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ کانال تلگرام پیام در ایتا