اتصالات رده 40

همان‌طور که می‌دانید در صنعت ساخت و ساز و تولید و گسترش هر کسب و کاری که با مصالح در ارتباط است، اتصالات نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. باید کیفیت و استاندارد در تمامی زوایا به درستی انجام پذیرد. تمامی لوله‌های موجود و اتصالات رده 40 در یک سازه، با توجه به جنس آن، به کمک اتصالات به یکدیگر وصل شده و کارایی متفاوتی در هر بخشی را اجرا می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با اتصالات رده 40، کاربرد و ویژگی‌های آن در ادامه همراه ما باشید.

معرفی اتصالات مانیسمان رده 40

معرفی اتصالات مانیسمان رده 40

یکی از پر کاربرد‌ترین اتصالات برای لوله‌های بدون درز اتصالات مانیسمان به شمار می‌رود. به طور کلی در این نوع اتصالات از متریال با جنس فولادی استفاده می‌شود و هیچ‌گونه درز و جوشی روی آن وجود ندارد. با توجه به نحوه ساخت این نوع اتصالات، نسبت به دیگر موارد دارای قیمت بالاتری می‌باشد. اتصالات مانیسمان در مدت زمان طولانی‌تری در کارگاه‌های مخصوص ساخته می‌شود از این رو دارای زحمت و دقت بیشتری نیز در مراحل ساخت می‌باشد.

اتصالات مانیسمان رده 40 و دیگر انواع آن با نام سیم لس در بازار شناخته شده است. Seamless یک ویژگی خاص این نوع اتصالات به شمار می‌رود که هیچ گونه درز و جوشی روی سطح آن‌ها وجود ندارد، از این رو برای لوله کشی مناطق خیلی حساس استفاده می‌شود. این نوع اتصالات قدرت تحمل دمای زیاد و فشار بالا را دارند که به همین خاطر نسبت به دیگر اتصالات دارای مقاومت بالایی می‌باشند.

برای جلوگیری از بروز هر مشکلی در لوله‌های مانیسمان توصیه می‌شود تا از اتصالات مانیسمان و هم جنس خود استفاده کنید زیرا با این کار احتمال هر خطری به حداقل رسیده و طول عمر لوله کشی در هر شرایطی بالا می‌رود. لوله و اتصالات مانیسمان در کنار یکدیگر باعث افزایش مقاومت و استحکام در سازه‌های مربوطه می‌شوند. اگر قصد دارید یک لوله کشی با کیفیت برای ساختمان و یا هر سازه دیگری داشته باشید و تا سالیان زیاد به دنبال تعمیر یا خراب شدگی نباشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما با لوله‌های مانیسمان، کارهای اتصالات خود را انجام دهید.

جالب است بدانید که این نوع لوله‌ها و اتصالات رده 40 با توجه به ویژگی‌ها و امکانات عالی که در برابر فشار بالا و دمای زیاد دارند برای انتقال بخار و مایعات کاربردی هستند. از این لوله‌ها و اتصالات در صنایع گوناگونی از جمله: ساخت پل، اسکله‌های روی دریا، سیستم حریق برج و ساختمان‌های مسکونی و تجاری، موتورخانه، تاسیسات مجتمع‌ها و ادارات و شرکت‌ها و همچنین در صنعت برق استفاده می‌شود. برای استفاده از این متریال و مواد پیشرفته و درجه یک در صنعت ساخت و ساز باید از این 2 نکته مطلع باشید:

  1. نبود هیچ‌گونه درز و جوش روی این اتصالات و لوله‌ها که به آن سیم لس می‌گویند باعث شده تا مقاومت بسیار بالایی نسبت به موارد مشابه داشته باشد، از این رو کاربرد بالایی در انواع سازه‌ها دارد
  2. هنگامی که لوله و یا اتصال مانیسمان دچار مشکل شود بهتر است به جای تعمیر، بخشی از آن را تعویض کنید

قیمت اتصالات رده 40

قیمت اتصالات رده 40

اتصالات رده 40 در کارگاه‌های مخصوص و تجهیزات گوناگون و طی مراحل متفاوت با شمش‌های فولادی ساخته و روانه بازار می‌شود. با اعمال حرارت زیاد به فولاد و شکل دادن به آن مراحل ساخت سخت‌تر و به مراتب پیچیده‌تری نسبت به دیگر موارد دارد از این رو قیمت آن نیز بیشتر از سایر محصولات می‌باشد. قیمت اتصالات رده 40 مانیسمان و لوله مانیسمان برای سه راه، تبدیل، کپ و زانو دارای مقادیر متفاوتی است که می‌توانید از روی سایت تمامی آن‌ها را مشاهده نمایید و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

انواع اتصالات رده 40 مانیسمان

انواع اتصالات رده 40 مانیسمان

یکی از بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌های انواع اتصالات مانیسمان می‌توان به یکدست و هماهنگ بودن سطح آن و نبود جای جوش روی بدنه‌ها اشاره کرد. با توجه به این مزایا از این اتصالات رده 40 برای انتقال دادن گاز و نفت نیز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که اتصالات گالوانیزه نیز همانند رده 40 دارای مزیت‌های بسیار خوبی می‌باشد. یکپارچه بودن این مدل باعث شده تا کیفیت بهتر و در نتیجه قیمت بالاتری نیز داشته باشد. انواع اتصالات رده 40 مانیسمان عبارتند از:

  • اتصالات چهار راهی
  • اتصالات بوشن
  • اتصالات کپ
  • اتصالات تبدیل
  • اتصالات سه راهی
  • اتصالات زانویی

کپ مانیسمان رده 40

کپ مانیسمان رده 40

از کپ مانیسمان رده 40 جهت مسدود کردن قسمت انتهایی لوله‌های مانیسمان استفاده می‌شود. کپ مانیسمان رده 40 به روش جوش به لوله‌ها متصل شده و بخش انتهایی آن را به طور کامل پوشش می‌دهد. در اندازه و سایز مختلف و گوناگون جهت کاربردهای متفاوت ساخته و تولید می‌شود.

تبدیل رده 40

از تبدیل رده 40 در ساخت و ساز به منظور اتصال دادن 2 لوله با قطرهای نا مساوی و تغییر اندازه هر یک استفاده می‌شود. تبدیل در واقع می‌تواند 2 لوله نا‌همسان را به طور درست و بی نقص به یکدیگر متصل کند. تبدیل رده 40 با توجه به کاربرد مختلف در شرایط متفاوت در دو نوع کج و صاف در کارگاه تولید می‌شود و جزء اتصالات فلزی مانیسمان به شمار می‌رود. کاربرد این مدل برای اتصال لوله‌های بزرگ به کوچک و لوله‌های کوچک به بزرگ می‌باشد زیرا تبدیل رده 40 به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که در یک سمت کوچک و در قسمت بعدی بزرگ هستند.

سه راهی جوشی رده 40

سه راهی جوشی رده 40 یکی از پر کاربرد‌ترین اتصالات مانیسمان است که در دو نوع ساخته و تولید می‌شود. نوع اول در مواردی کاربرد دارد که هر دو لوله داری اندازه یکسان در دهانه هستند و نوع دوم برای لوله‌های مانیسمانی است که دهانه آن‌ها به یک اندازه نبوده و یکی کوچک و دیگری بزرگ است. سه راهی جوشی رده 40 می‌تواند یک لوله مانیسمان را به 3 لوله دیگر با قطرهای نا‌همسان وصل کند. از این رو تقریبا در تمامی پروژه‌ها مورد استفاده اتصالات قرار می‌گیرد.

در آخر هم بهتر است بدانید که اتصالات مانیسمان در اندازه‌ها و ضخامت مختلفی با کارایی‌های متفاوت تولید می‌شود. ضخامت‌های این اتصالات 40، 80، 160 و STD و SGP می‌باشد. در بین این موارد، نوع اتصال رده 40 و 80 بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد و به منظور وصل کردن دو لوله همسان یا غیر همسان و در صورت نیاز تغییر مسیر لوله‌ها استفاده می‌شود. هر رده در اتصالات برای اتصال دادن لوله‌هایی با سایز برابر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصالات مرغوب و با کیفیت در هر رده‌ای باید این دو ویژگی را داشته باشد: اولی بدون جای جوش و دومی بدون درز باشد، پس هنگام خرید دقت لازم را در این مورد داشته باشید.

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا