تولید لوله پلی اتیلن

برای تولید لوله پلی اتیلن در اندازه‌های مختلف، رزین PP گرم می‌شود و ازطریق یک قالب خارج می‌شود، که قطر خط لوله را تعیین می‌کند. لوله پلی اتیلن به دلیل افزودن ۳ تا ۵٪ کربن سیاه به ماده پلی اتیلن شفاف، معمولا به رنگ سیاه است.

افزودن کربن سیاه محصولی را ایجاد می‌کند که در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم باشد. رنگ‌های دیگر نیز موجود، اما کمتر رایج هستند. لوله رنگی یا راه راه معمولا ۹۰٪ تا ۹۵٪ ماده سیاه است و در قسمت بیرونی آن فقط یک لایه یا نوار رنگی است.

تولید لوله پلی اتیلن
تولید لوله پلی اتیلن

مواد اولیه پلی اتیلن از یک سیلو به ناودان خشک کن کشیده می‌شود، که هر گونه رطوبت گلوله را از بین می‌برد. سپس توسط یک پمپ خلا به داخل مخلوط کن کشیده می‌شود، جایی که توسط گرم‌کن محفظه‌ای گرم می‌شود.

مواد PE در ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۶ درجه فارنهایت) ذوب می‌شوند، و اجازه می‌دهند که از طریق قالب منتقل شود، تا مواد مذاب را به شکل دایره‌ای درآورد. پس از عبور از قالب، لوله تازه تشکیل شده به سرعت وارد مخازن خنک‌کننده می‌شود، که قسمت خارجی لوله را در آب غوطه‌ور یا اسپری می‌کنند، هر یک از آن‌ها دمای لوله را ۱۰ تا ۲۰ درجه کاهش می‌دهد.

از آنجا که پلی‌اتیلن از ظرفیت ویژه حرارتی بالایی برخوردار است، برای جلوگیری از تغییر شکل لوله، باید آن را به صورت مرحله‌‌ای خنک کرد و تا رسیدن به «تراکتور برای حمل‌و‌نقل»، آنقدر سخت است که باید با ۲ یا ۳ تسمه به آرامی کشیده شود.

چاپگر لیزری یا پودری اندازه، نوع، تاریخ و نام سازندگان را در کنار لوله چاپ می‌کند. سپس با اره به طول ۳، ۶، ۱۲ یا ۲۴ متر (۹.۸، ۱۹.۷، ۳۹.۴ یا ۷۸.۷ فوت) بریده می‌شوند، یا به طول ۵۰، ۱۰۰ یا ۲۰۰ متر (۱۶۴، ۳۲۸ یا ۶۵۶ فوت) سیم‌پیچی می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا