عمر لوله های کاروگیت چقدر است؟

عمر لوله های کاروگیت چقدر است؟ چگونه می توان عمر این لوله ها را افزایش داد؟ چه عواملی در افزایش عمر لوله های کاروگیت اهمیت زیادی دارند؟ در این مطلب قصد داریم به این موارد بپردازیم.

در سال های گذشته، پژوهش های زیادی در رابطه با عمر مفید سیستم هایی که در آن ها از لوله کاروگیت استفاده شده انجام شده است. آخرین پژوهش ها ادعا می کنند که این سیستم ها تا 100 سال عمر مفید دارند.

مبنای این ادعا روش های پذیرفته شده مورد استفاده در صنایع لوله های پلاستیکی است که با توجه به شرایط جغرافیایی و نصب لوله های زیرزمینی اصلاح شده اند. در این مطلب درباره عوامل موثر بر عمر مفید لوله کاروگیت صحبت می کنیم.

استفاده از لوله های پلی اتیلن دوجداره

عوامل موثر در افزایش عمر لوله های کاروگیت کدامند؟

شرایط محیط عملیات

معمولاً، حداقل قدرت مطلوب لوله برای دمای اسمی مشخصی مشخص می شود. در بسیاری از سیستم های زیرزمینی، به خصوص در اروپا، دمای محل عملیات بسیار کمتر است. پس، از آنجایی که دمای محیط عملیات بسیار کمتر از دمایی است که برای حداقل قدرت آن مشخص شده است، قدرت لوله به میزان قابل دقتی از عدد MRS بالاتر خواهد بود.

به این ترتیب، عمر مفید لوله کاروگیت، به لحاظ نظری، بسیار بیشتر از مقدار مورد انتظار در مرحله طراحی خواهد بود. به همین ترتیب، در صورتی که دمای محیط از دمای مورد نظر در MRS بیشتر است، برای افزایش عمر مفید لوله باید آن را کاهش داد یا در صورت امکان، محل لوله گذاری را به جایی دور از منابع گرما منتقل کرد.

تولید لوله کاروگیت

مواد استفاده شده برای تولید لوله، شدت مقاومت آن را در مقابل شکست، خوردگی و فرسودگی مشخص می کند. برای افزایش عمر مفید لوله کاروگیت باید با دقت به کاربرد لوله از موادی بهره برد که مقاومت شیمیایی خوبی در مقابل موادی که از طریق لوله انتقال می کند، داشته باشند.

عوامل شیمیایی محیط بیرونی

به غیر از ماده ای که توسط سیستم لوله گذاری انتقال می یابد، عوامل شیمیایی موجود در محیط، که عمده آن ها در خاک اطراف سیستم می باشند، نکته ای مهم در طول عمر مفید لوله کاروگیت می باشد.

علاوه بر آلودگی ها و مواد شیمیایی موجود در خاک، باید لوله در فاصله مناسب از پمپ بنزین ها یا هر منبعی که امکان دارد زمان نشتی برای مدت زمان زیادی آلودگی زیادی وارد خاک کند کار گذاشته شود.

فشار بیرونی

این عامل به موقعیت جغرافیایی و نوع سیستم لوله گذاری وابسته است. زمان طراحی باید فشار بیرونی را به طوری در محاسبات در نظر گرفت که طول عمر مفید لوله کاروگیت مورد استفاده به بالاترین میزان خود برسد.

شرایط و روش های نصب لوله کاروگیت

نحوه نصب و کیفیت اتصالات کاروگیت بر عمر مفید لوله کاروگیت تاثیرات زیادی دارند. برای انتخاب روش نصب باید به عوامل محیطی و کاربرد سیستم لوله گذاری دقت داشت. سایز کانال لوله گذاری، بستر سازی، نحوه اتصال لوله ها، نحوه فشرده سازی خاک، ایجاد فشار ثابت در اطراف لوله نکاتی است که برای عمر مفید لوله باید به آن ها دقت داشت.

بعضی استانداردها هم دستورالعمل هایی برای نحوه نصب و کارگذاری سیستم لوله کشی بر مبنای کاربرد ارائه داده اند که می توان به آن‌ها مراجعه کرد. در نصب استفاده از خاک نرم در اطراف لوله بسیار اهمیت دارد چرا که بودن سنگ و نخاله روی لوله آسیب زیادی به لوله می زند.

پایان…

این مطلب کاربردی نیز به پایان رسید و خوشحالیم که توانسته ایم شما را به اطلاعات مورد نظر نزدیک تر کنیم. سداب شرکت معتبر فروش و تولید انواع لوله پلی اتیلن از شما دعوت می کند برای ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا