لوله لایروبی پلی اتیلن

معرفی نوآوری جدیدی در زمینه لوله پلی اتیلن، که با نام لوله‌های لایروبی شناخته می‌شوند، به دلیل کاربردهای متعدد و متنوعشان، به عنوان ابزار بسیار کارا در حوزه‌های مختلف به چشم می‌آیند. این نوع لوله‌ها، خود را به عنوان یک گزینه مناسب برای انتقال مایعات تحت فشار، مقابل مواد جامدی نظیر خاک رس، لجن، ماسه و شن در ابعاد بزرگ، مطرح کرده‌اند.

لوله‌های لایروبی HDPE تولید شده از پلی اتیلن با چگالی بالا هستند و با توجه به نیازها و کاربردهای مختلف، در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند. برای اتصال این نوع لوله‌ها به یکدیگر و تثبیت آنها روی سطح آب، از آداپتور فلنج HDPE و فلنج – که به اصطلاح به آن لوله HDPE فلنجی هم می‌گویند – استفاده می‌شود. این ویژگی، امکان استفاده از این نوع لوله‌ها در پروژه‌های مختلف، نظیر کشاورزی، لایروبی گل و معادن را فراهم می‌کند.

برای تثبیت این لوله‌ها روی سطح آب، از شناورهای پر شده با مواد پلی اورتان یا فوم استفاده می‌شود. این لوله‌ها به صورت استاندارد در ابعاد 6 و 12 متری تولید می‌شوند، اما با توجه به نیاز مشتریان، امکان تولید ابعاد و اندازه‌های سفارشی نیز وجود دارد.

لوله لایروبی پلی اتیلن
لوله لایروبی پلی اتیلن

کاربرد لوله لایروبی پلی اتیلن

  • استفاده در عملیات ریزش گل دریایی
  • کاربرد در پروژه‌های لایروبی دریاچه و شناورهای اقیانوسی
  • استفاده در پروژه‌های معدنی
  • کاربرد در صنایع شیمیایی
  • استفاده در عملیات تخلیه رودخانه
  • استفاده در لایروبی شن و ماسه دریایی
  • خروج از دریا با استفاده از لوله‌های لایروبی
  • استفاده در پروژه‌های کشاورزی
  • استفاده در پروژه‌های تفرجگاه ساحلی
  • کاربرد در عملیات دریانوردی

لوله‌های لایروبی HDPE با داشتن عمر طولانی، مقاومت بالایی در برابر ضربه‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند. مقاومت بالایی در برابر خوردگی، ضد ساییدگی و نشت بودن، وزن کم و اتصال آسان، به عنوان چند مزیت از این نوع لوله‌ها می‌باشد. همچنین، نسبت جذب آب در این نوع لوله‌ها کاهش یافته است، که این امر به افزایش ایمنی در پروژه‌های آبی کمک می‌کند.

لوله لایروبی پلی اتیلن
لوله لایروبی پلی اتیلن

مزایای لوله پلی‌اتیلن لایروبی

  1. دوام و عمر طولانی
  2. مقاومت بالا در برابر ضربه‌های داخلی و خارجی
  3. مقاومت در برابر خوردگی
  4. عدم نشت
  5. نصب و تعمیر سریع و آسان
  6. مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف
  7. انعطاف‌پذیری بی‌نظیر
  8. هزینه‌های نگهداری و مهندسی پایین
  9. امکان بازیافت و سازگاری با محیط زیست
  10. چهار برابر مقاومت نسبت به لوله‌های فولادی در برابر سایش

به طور کلی، لوله‌های پلی‌اتیلن لایروبی انتخابی بی‌نظیر برای کاربردهای متعدد صنعتی هستند.

به طور خلاصه لوله‌های پلی‌اتیلن لایروبی محصولی منعطف، با دوام و چابک هستند که برای حذف و انتقال انواع موادی همچون لجن، گل، ماسه و سایر رسوبات از درون اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها به کار می‌رود. برای پروژه‌های متنوع معدنی و کشاورزی، این لوله‌ها به دلیل سبک بودن و انعطاف پذیری بالا، انتخاب مناسبی هستند.

همچنین، شناورهای مرتبط با این لوله‌ها از مواد پلی اورتان پر شده‌اند، که این شناورها از نظر ساختاری به لوله‌ها کمک می‌کنند تا به سطح آب بالا بیاورد و می‌توان آنها را به وسیله فلنج‌های آداپتور به لوله‌ها متصل کرد. لوله‌های لایروبی پلی‌اتیلن، بسته به فشار کاری مورد نیاز، در ابعاد و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا