لوله پلی اتیلن آتش نشانی

لوله پلی اتیلن آتش نشانی جایگاه ویژه ای دارد و استفاده از لوله های پلی اتیلن در خدمات آب رسانی آتش نشانی یکی از کاربردهای مهم لوله های پلی اتیلن است. با دقت به خواص و ویژگی های لوله های پلی اتیلن و برتری که نسبت به دیگر انواع لوله های فلزی دارند، از این نوع لوله ها به طور گسترده در آتش نشانی به کار می رود.

دلایل استفاده از لوله پلی اتیلن در آتش نشانی

استفاده از لوله پلی اتیلن و اتصالات آن با دقت به ایمنی، مقاومت و کارکرد عالی در شرایط ضروری باعث جایگزین شدن آن ها با دیگر انواع لوله شده است.

تجهیزات آتش نشانی با دقت به اهمیت و حساسیت موضوع باید از ایمنی بالایی برخوردار باشند تا در مواقع ضروری علاوه بر کارایی بالا و سرعت در انجام خدمات و فعالیت های آتش نشانی دچار اختلال نشوند.

هم اکنون از انواع لوله پلی اتیلن جهت سیستم لوله کشی آب در مصارف آتش نشانی استفاده می شود. با وجود حجم آب و فشار زیادی که دارد، لوله های پلی اتیلن به خوبی عملیات انتقال آب را انجام می دهند. همینطور اتصالات پلی اتیلن با سهولت و سرعت بالا، نصب و ایمنی مناسب در سرعت بخشیدن به عملیات آتش نشانی کمک می کنند.

لوله پلی اتیلن در آتش نشانی
لوله پلی اتیلن در آتش نشانی

مزایا و ویژگی های این نوع لوله ها:

  • استحکام و انعطاف پذیری بالا و قابلیت تحمل تنش
  • امکان استفاده از انواع اتصالات
  • داشتن عمر طولانی
  • رسوب ناپذیری
  • سهولت در نصب و اجرای سریع و حمل و نقل آسان
  • عدم نشت
  • عدم نیاز به پوشش و حفاظت کاتدی
  • مقاومت در مقابل اشعه فرابنفش آفتاب
  • مقاومت در مقابل حلال های آلی
  • مقاومت در مقابل حمله جوندگان و ریز جاندارها
  • مقاومت در مقابل سایش
  • مقاومت در مقابل سرما و گرمای شدید
  • مقاومت در مقابل ضربه
  • مقاومت در مقابل مواد شیمیایی
  • وزن کم

حرفه آتش نشانی یکی از مشاغل بسیار پر از تنش و حساس بوده که حتی چند ثانیه غفلت و دیر عمل کردن باعث وارد آمدن خسارات مالی و جانی می گردد. بنابراین امنیت سیستم آب رسانی و آتش نشانی، به عنوان اصول اصلی اهمیت بسیاری دارد. در ادامه به توضیحاتی در خصوص لوله پلی اتیلن آتش نشانی می پردازیم.

کاربرد لوله پلی اتیلن در آتش نشانی

کاربرد لوله پلی اتیلن توسط مراکز و آتش نشانی خانگی مربوط می شود. در سیستم های آتش نشانی خانگی، با دقت به اجرای استانداردهای ایمنی و آتش نشانی در ساختمان ها و برج های مسکونی، اداری و تجاری تمامی ساختمان ها نیاز به نصب سیستم آبپاش در تمامی واحدها، راه پله و … دارند.

در حقیقت بدون اجرای این نوع سیستم آتش نشانی خانگی امکان دریافت مجوز پایان کار وجود ندارد. با نصب سیستم آبپاش خانگی می توان در مواقع خطری، با بیشترین سرعت جهت مهارسازی آتش اقدام کرد.

در این نوع سیستم، لوله پلی اتیلن برای شبکه انتقال آب به کار می رود. با دقت به مقاومت بالای لوله پلی اتیلن در مقابل ضربه، حرارت، خوردگی و … می توان از ایمنی سیستم آب رسانی اطمینان پیدا کرد.

در کاربرد دیگری از انواع لوله پلی اتیلن با سایزهای بزرگ برای انتقال آب پرفشار و با حجم زیاد در درون زمین تا ایستگاه های آتش نشانی استفاده می شود. قابلیت های لوله های پلی اتیلن در مقابل فشار آب، خوردگی، زمین لرزه و انعطاف پذیری آن ها باعث عملکرد بالای آب رسانی می شود.

لوله پلی اتیلن و اتصالات آن وسیله مناسب عملیات آتش نشانی به حساب می آیند چرا که قابلیت پاس کردن استاندارد FM Approval دارند و موفق به گذراندن آزمایشات مربوط به آتش نشانی شده اند.

لوله پلی اتیلن در واحد آب آتش نشانی

لوله پلی اتیلن در آتش نشانی از با اهمیت ترین و پر مصرف ترین وسایل سیستم های آتش نشانی است و یکی از واحدهای مهم در تأسیسات صنعتی از جمله نیروگاه ها واحد آب آتش نشانی است.

لوله پلی اتیلن آتش نشانی مسائل و مشکلات عمده ای مثل خوردگی می کروبی، نداشتن استحکام در مقابل زمین لرزه، سختی اجرا و … که در همه سیستمهای قدیمی آتش نشانی که به نحوی با آب سر و کار دارند را برطرف کرده و لوله های پلی اتیلن به انتخاب اول برای اجرای سیستم های آتش نشانی بدل شده است.

لوله و اتصالات سیستم آتش نشانی با دقت به حساسیت بالای ایمنی باید دارای مشخصات ویژه ای باشد که این سیستم ها را همیشه آماده به کار نگه دارد که در زمان ایجاد حادثه بتواند جلوی فاجعه های بزرگ را بگیرد.

لوله و اتصالات پلی اتیلن سداب به صورت یکپارچه و از بهترین مواد اولیه PE 100 مشکی تولید می شود که با داشتن مشخصات فنی عالی و منحصر به فرد برای تحمل فشارهای بالای کاری از 4 تا 25 بار تولید شده است.

شرکت سداب با تامین لوله و اتصالات پلی اتیلن پروژه های نیروگاهی، پتروشیمی و ساختمانی عظیم سیستم های آتش نشانی سال هاست که به عنوان بهترین گزینه مورد استفاده پیمانکاران و مجریان سیستم های آتش نشانی قرار گرفته است.

سایزهای لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله و اتصالات مناسب برای سیستم های آتش نشانی جهت نصب در خاک باید بر حسب خورندگی و مواید فرساینده در خاک انتخاب شوند و فشار آب را هم تحمل کنند.

لوله های آتش نشانی پلی اتیلن سداب با تحمل فشار بالای کاری از 4 تا 25 بار، ضدخوردگی، عدم رسوب گذاری و مقاوم در مقابل دامنه زیادی از اسیدها و مواد شیمیایی، لوله و اتصالات پلی اتیلن باکیفیت را در اختیار شما می گذارد.

سداب با کمک تجاربی مفید برای تامین لوله پلی اتیلن، اتصالات و شیر آلات پروژه های آتش نشانی نیروگاه، پالایشگاه، پتروشیمی، فرودگاه و صنایع بزرگ داخلی و خارجی دارد می تواند در این زمینه به پیمانکاران و کارفرمایان مشاوره فنی هم ارائه کند.

پایان…

سداب، شرکت بزرگ فروش انواع لوله های پلی اتیلن از شما که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید ممنون است، همانطور که متوجه شدید، لوله آتش نشانی از مهمترین و پرمصرف ترین وسایل سیستم های آتش نشانی است و یکی از واحدهای مهم در تاسیسات صنعتی از جمله نیروگاه ها، واحد آب آتش نشانی است، لوله های پلی اتیلن به علت ویژگی هایی که دارند می توانند برای مصارف آتش نشانی بهترین انتخاب باشند.  این مجموعه از شما دعوت می کند برای خرید لوله های پلی اتیلن و دریافت مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا