لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن گازی چیست؟

لوله پلی اتیلن گازی یک نوع لوله پلیمری است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می‌شود. این لوله‌ها که به اختصار PE خوانده می‌شوند، در انواع مختلف و با استفاده از مواد اولیه متفاوتی مانند PE100، PE80 و غیره تولید می‌شوند. از ویژگی‌های بارز این لوله‌ها می‌توان به ترموپلاستیک بودن آن‌ها اشاره کرد، به این معنا که می‌توانند در دماهای بالا نرم شده و شکل پذیر باشند.

لوله‌های پلی اتیلن گازی عمدتا از نوع HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا) هستند و برای استفاده در انتقال گاز طبیعی، گاز مایع (LPG)، گاز پروپان و گازکشی‌های خانگی به کار می‌روند. این لوله‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، اثرات مواد شیمیایی و فیزیکی، و همچنین انعطاف‌پذیری خوب، برای کاربردهای گازرسانی بسیار مناسب هستند. به علاوه، اتصالات آن‌ها نسبت به سایر انواع لوله‌های گازرسانی ساده‌تر و با نشتی کمتری همراه است.

این لوله‌ها معمولا بر اساس استانداردهای بین‌المللی مانند EN 1555 و IGS-M-PL-014-01 تولید می‌شوند و در اندازه‌های مختلف از قطر 25 میلی‌متر تا قطر 250 میلی‌متر موجود هستند. از دیگر ویژگی‌های مهم این لوله‌ها می‌توان به طول عمر بالا (50 تا 100 سال)، سبکی وزن، و قیمت مناسب نسبت به سایر لوله‌های مورد استفاده در گازرسانی اشاره کرد.

یکی از مصارف مهم و کاربردی لوله پلی اتیلن در صنعت گاز رسانی می‌باشد. برای شناخت لوله پلی اتیلن گازی باید به خط زرد رنگ آن توجه داشت. لوله پلی اتیلن گازی در سایز های 25 ، 63 ، 90 ، 125 و 160 میلیمتری است که هم به صورت کلاف و هم بصورت شاخه ای بفروش میرسد. این لوله ها به کمک جوش الکتروفیوژن به یکدیگر متصل میشوند.

لوله پلی اتیلن گاز

راهنمای خرید لوله پلی اتیلن گازی

هنگام خرید لوله پلی اتیلن گاری میبایست به نکات زیر توجه کرد :

  1. تاییدیه اداره گاز : دقت داشته باشید که هنگام خرید میبایست برگه تایید اداره گاز را دریافت کنید تا اجازه بهره برداری را داشته باشید.
  2. تاریخ تولید : در هنگام خرید حتماً به تاریخ تولید لوله توجه کنید چرا که لوله هایی که از زمان تولیدشان بیش از 6 ماه گذشته باشد غیر قابل استفاده میباشد.
  3. مقدار MFR : خوب است بدانید که در مواد اولیه لوله پلی اتیلن گازی نباید بیش از 20 درصد کربن استفاده شود!
  4. میزان پلی اتیلن : بد نیست بدانید که در هر متر لوله نباید بیش از 2 الی 2.5 درصد پلی اتیلن وجود داشته باشد.
  5. وجود مواد آنتی یو وی : مواد آنتی یو وی باعث کاهش اثرات ماورای بنفش خورشید و در نتیجه افزایش ماندگاری لوله ها می شود.

کاربرد لوله پلی اتیلن گازی

لوله پلی اتیلن در صنعت پتروشیمی ، نفت و گاز رسانی مصرف ویژه ای دارند و با توجه به مزایایی که این لوله ها نسبت به لوله های قدیمی تر دارند تقریباً 90% این صنایع از لوله های پلی اتیلن استفاده می کنند.

مزیت لوله پلی اتیلن گاز

  • عدم نشت دهی
  • برخورداری از اتصالات الکتروفیوژن مقاوم
  • طول عمر بالا (حداقل50 سال)
  • نصب راحت و حمل و نقل آسان
  • تعمیرات آسان و کم هزینه
  • مقاومت شیمیایی و فیزیکی بالا و مقاوم در برابر آتش
  • مقاومت در برابر مواد خورنده و سیالات قلیایی و اسیدی

لوله پلی اتیلن گازی

قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن به معیار های متنوعی بستگی دارد . یکی از این عوامل کشور و شرکت تولید کننده لوله است. با توجه به این موضوع مشخص میشود که لوله پلی اتیلن تولید داخل کشور از نظر هزینه مقرون به صرفه می باشد.

همچنین کیفیت و خلوص بکار رفته در تولید لوله و داشتن استاندارد های ملی و بین المللی و تاییدیه از وزارت نفت و شرکت گاز در تعیین قیمت تاثیر مستقیم دارند.

خرید لوله پلی اتیلن گاز

فروشگاه سداب ارائه دهنده انواع لوله پلی اتیلن گازی دارای تاییدیه شرکت گاز رسانی میباشد. برای استعلام قیمت و خرید لوله اتیلن میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن 33901412 اقدام فرمایید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “لوله پلی اتیلن گازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا