ورق پلی اتیلن

ورق پلی اتیلن چیست؟

ورق پلی اتیلن یکی از محصولات پر کاربرد که مشتق شده از پلیمر پلی اتیلن است. پلی اتیلن نخستین بار از حرارت دادن دی آزو متان در آزمایشگاه بدست آمد. که این محصول مانند موم سفید رنگی است که قابلیت شکل پذیری و قالب گیری دارد. پس از آن که تقاضای تولید پلی اتیلن در مقیاس صنعتی در بازار به وجود آمد، این پلیمر با استفاده از پلیمریزاسیون گاز بی رنگ اتیلن وارد چرخه صنعت شد. از پلی اتیلن بیشتر برای ساخت وسایل و تجهیزات پلاستیکی استفاده می شود. در واقع، این پلیمر شکل پذیر در بسیاری از محصولات پلاستیکی که در زندگی و صنعت از آن استفاده می کنیم موجود است. لازم است بدانید که پلی اتیلن را به صورت خالص در فرایند های شیمیایی به کار نمی برند.

ورق پلی اتیلن HDPE، که در بازارهای مختلف با نام‌هایی مانند فیلم، صفحه یا شیت شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی با کاربردهای فراوان است. سداب پلیمر، برند پیشرو در این حوزه، محصولات متنوعی با ضخامت‌های مختلف ارائه می‌دهد که برای صنایع مختلف مناسب است. این ورق‌ها با ویژگی‌هایی همچون مقاومت ضربه‌ای برجسته، استحکام در برابر مواد شیمیایی و سبکی، جایگاه ویژه‌ای در بازارهای بزرگ شهرها مانند تهران و اصفهان پیدا کرده‌اند. بهره‌برداری از ورق‌های پلاستیکی پلی اتیلن، با توجه به قیمت مناسب آن، برای متخصصان صنعتی بسیار مفید است. اگر قصد خرید این محصول را دارید، توصیه می‌کنیم با ویژگی‌ها و استانداردهای تولید آن آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

ورق پلی اتیلن
ورق پلی اتیلن

انواع ورق پلی اتیلن

پلی اتیلن یک نوع ترموپلاستیک محسوب می‌شود که به وسیله‌ی پلیمریزاسیون مولکول‌های اتن خلق می‌شود. اگر به جنبه‌های شیمیایی این محصول نگاه کنیم، خواهیم دید که دو نوع اصلی ورق پلی اتیلن در بازار و به ویژه توسط مجموعه سداب پلیمر در ایران تولید می‌شود:

  1. ورق‌های پلی اتیلن استاندارد که به خوبی برای تولید اجزاء صنعتی مناسب هستند.
  2. ورق‌های جوش‌پذیر پلی اتیلن که برای انجام کارهای خاص صنعتی توصیه می‌شوند.

همچنین در انتخاب ورق پلی اتیلن، انتخاب ضخامت اهمیت زیادی دارد. به طور مثال، شما می‌توانید بین یک میلیمتر تا 250 میلیمتر ضخامت را انتخاب کنید. البته بسته به نوع کاربرد، ضخامت‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود. مانند ورق‌های 15 یا 20 میلیمتری که بیشتر در حاشیه استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند یا ضخامت‌های بین 30 تا 50 میلیمتر که به عنوان مصالح کاربردی مثل تخته‌های کار محبوب هستند.

در نهایت، در موضوع رنگ‌بندی ورق‌های پلی اتیلن نیز گزینه‌های متنوعی وجود دارد. در حالی که رنگ طبیعی این ورق‌ها معمولا سفید است، اما با توجه به نیاز بازار، تولید این ورق‌ها در رنگ‌های مختلف مانند مشکی، قرمز، زرد و سبز و حتی سایر رنگ‌هایی که رنگدانه‌های مربوطه موجود باشد، امکان‌پذیر است.

لیست قیمت ژئوممبران

قیمت ورق پلی اتیلن

همانطور که در بالا اشاره شد ورق پلی اتیلن در ضخامت و چگالی های متفاوت تولید می شوند به طوری که قیمت هر ورق با در نظر گرفتن نوع آن و مصارف مورد استفاده متفاوت می باشد. کارخانه های پلاستیکی برای پایین آوردن هزینه ها مستقیما این محصول را از تولیدی و با قیمت مناسب و به صورت عمده خریداری می کنند. مجموعه سداب پلیمر سعی بر آن داشته تا محصول مرغوب و دارای استاندارد را در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

سایزتولیدتاریخ به‌روزرسانیقیمت (هر کیلو)
1 - 2 میلیمترایران1402/06/2856.000 تومان
3 - 10 میلیمترایران1402/06/2859.000 تومان
15- 50 میلیمترایران1402/06/2860.000 تومان
60 - 100 میلیمترایران1402/06/2861.000 تومان
110 میلیمتر به بالاایران1402/06/2862.000 تومان

ضخامت ورق پلی اتیلن

ضخامت ورق پلی اتیلن PE با توجه به نوع آن متفاوت می باشد. ورق سبک بسیار نازک با ضخامت ۸۶ میکرون برای مصارفی نظیر محافظ در مقابل نقاشی و سم پاشی و پوشش گرد و غبار کاربرد دارد. ورق های پلی اتیلن متوسط با ضخامت ۱۲۵ میکرون برای مصارف عمومی و ورق های سنگین با ضخامت ۲۵۰ میکرون برای محافظ های قدرتمندتر استفاده می شود.

ورق پلی اتیلنمزایا پلی اتیلن

  • چگالی کمتر نسبت به آب
  • قابلیت تولید در ابعاد متفاوت
  • تحمل حرارتی بالای 130 درجه سانتی گراد
  • مقاومت شیمیایی بالا
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • شفافیت قابل قبول ورق
  • قابلیت فرایند پذیری
  • انعطاف پذیری در دمای خیلی پایین
  • قیمت مقرون به صرفه

لیست قیمت میلگرد پلی اتیلن

کاربرد ورق پلی اتیلن

همانگونه که گفته شد پلی اتیلن با دانسیته های مختلف تولید می شود. به این شکل که ورق پلی اتیلن را به صورت سبک و سنگین می شناسند که هر کدام دارای خواص و کاربرد مخصوص به خود هستند. وسایل نگهداری غذا و یا بسیاری از انواع لوازم آشپزی می توانند با استفاده از ورق پلی اتیلن تولید شوند. این ورق ها دارای پایداری شیمیایی و مقاومت بالایی هستند و بنابراین می توانند در تولید واشر ها و درزگیرها در صنایع خودروسازی و صنایع مرتبط به کار روند.

انواع کیسه های پلاستیکی و فیلم های پوشش دهنده از این نوع ورق تولید شده است که دارای گریدهای مقاومتی مختلفی می باشند. از این محصول می توان در تولید مخازن و تانکرهای نگهداری آب و تولید وسایل و تجهیزات پزشکی بهره گرفت. آب شربی که در مخازن و محفظه های تولید شده از ورق پلی اتیلن نگهداری می شود هیچ گونه تغییر در رنگ و بو نخواهد داشت. این محصول به عنوان مصالح پیش ساخته و نیمه آماده در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این ورق های نیمه آماده برای ساخت مصالح و سازه های پیشرفته تر استفاده می شود.

قیمت ورق پلی اتیلن
قیمت ورق پلی اتیلن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ کانال تلگرام پیام در ایتا