کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن

امروزه در بیشتر شبکه های آبرسانی مناطق مختلف کشور از انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن استفاده می شود. به این خاطر که این محصول در مقایسه با سایر لوله و اتصالات دارای ویژگی ها و مزایای است که باعث بهبود عملکرد خطوط لوله های آبرسانی شده است. که از انواع لوله های پلی اتیلن با طول و قطر های مختلف در این خطوط بکار رفته اند اما نکته قابل توجه نحوه اتصال در طول بخش های مختلف و نیز در طول خط لوله است. که برای ایجاد تغییر مسیر و همچنین اتصال لوله پلی اتیلن به یکدیگر از اتصال دهنده مخصوص استفاده می شود. نام  این اتصال دهنده فلنج پلی اتیلن است. اصلی ترین کاربرد فلنج پلی اتیلن برای تغییر مسیر لوله ها یا تغییر قطر آن ها می باشد.

کاربرد فلنج پلی اتیلن

از آنجایی که این محصول به عنوان یکی از اجزای سیستم های لوله کشی همیشه مورد توجه تولید کنندگان و خریداران بوده است. کاربرد فلنج در لوله کشی به عنوان یک اتصال دهنده که به طور معمول در تغییر مسیر یا تغییر قطر لوله مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع از اتصالات که در انواع جنس های گوناگون تولید و عرضه می شوند. فلنج پلی اتیلن در صنایع مختلف مانند صنایع نفت و گاز پتروشیمی، آبرسانی و آبیاری، آتش نشانی، صنایع غذایی، فاضلاب های شهری و صنعتی کاربرد گسترده ای دارند.

فلنج پلی اتیلن

انواع فلنج

به طور کلی فلنج ها بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند : جنس بدنه، نوع اتصال، ساختار و عملکرد به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. به طور مثال فلنج ها بر حسب نوع صفحات دیسکی شکل خود به انواع ساده، سطح برجسته، جفتی یا نره و ماده، زبانه دار و شیار دار تقسیم بندی می شوند. نوع دیگری از فلنج که در انواع پایه کوتاه و بلند وجود دارند فلنج جوشی می باشند. این نوع از فلنج بر روی لوله های پلی اتیلن جوش داده می شوند و به همین جهت به این نام خوانده می شوند. این نوع فلنج در سایز های مختلف از سایز 110 میلیمتر تا 2000 میلیمتر ساخته می شوند و تحمل رنج های فشاری مختلف را دارند و نیز در کلاس های 150 بار 300 بار 6 و 8 و 12 و 25 اتمسفر موجود هستند.

ویژگی های فلنج پلی اتیلن

  • سایز لوله، به خصوص سایز قطر خارجی لوله که فلنج پلی اتیلن به آن متصل می گردد.
  • میزان فشاری که فلنج می تواند تحمل کند که در اصطلاح به آن کلاس فلنج گفته می شود.
  • شکل سطحی فلنج که اصلی ترین بخش یک فلنج می باشد.
  • میزان حرارتی که فلنج تحت آن قرار می گیرد.
  • سوراخ های که به عنوان ضخامت دیواره در نظر گرفته می شوند.
  • استاندارد فلنج ASTM  که نشان می دهد فلنج از چه مواد اولیه ای ساخته شده است.

فلنج پلی اتیلن

قیمت فلنج

فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت فلنج ها اهمیت دارند. که می توان به برند تولید کننده، کشور تولید کننده، مواد اولیه بکار رفته، کلاس یا فشار قابل تحمل، ضخامت و قطر فلنج اشاره نمود. فروشگاه سداب بر طبق استانداردهای بین المللی اقدام به تولید فلنج پلی اتیلن با کیفیت نموده است. کاربرد فلنج پلی اتیلن برای اتصال لوله پلی اتیلن به یکدیگر و یا تغییر مسیر می باشد.  این محصول در برابر محلول های شیمیایی شامل اسید و باز مقاومت بالایی دارد. به علاوه اینکه به همراه رینگ، واشر و پیچ و مهره مربوطه مورد استفاده قرار می گیرند. به طوری که بعد از قرار گرفتن رینگ در پشت فلنج و جوش دادن گلویی به سر لوله پلی اتیلن آماده بهره برداری می باشد.

نکته : در فشارهای پایین، نیازی به استفاده از واشرها نیست؛ در این فشار، دندانه های آداپتور فلنج، واشر را در محل نگه  می دارد. در مورد فشارهای کاری بالاتر، معمولاً فلنج هایی به کار می روند که یک حلقه فولادی بسیار مقاوم در قسمت پشتی خود دارد؛ که این حلقه با یک لایه پرایمر اپوکسی پوشش داده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا