اتصالات پلی پروپیلن

اتصالات پلی پروپیلن که با نام اتصالات PP نیز شناخته می‌شوند، یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین اتصالاتی هستند که در سطح بسیار وسیعی، برای انجام لوله‎کشی و افزایش/کاهش انشعابات مورد استفاده قرار می‌گیرند. آشنایی با این نوع اتصالات و انواع آن‎ها، به شما کمک می‌کند تا در زمان انتخاب ابزار، بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های موجود را بررسی نموده و موارد اتصال درست را برگزینید.

در این صفحه، قصد داریم به طور مفصل به اتصالات پلی پروپیلن بپردازیم. با بازرگانی سداب همراه باشید…

اتصالات پلی پروپیلن چه نوع اتصالاتی هستند؟

اتصالات پلی پروپین چه نوع اتصالاتی هستند؟

اتصالات پلی پروپیلن همانطور که از نامشان پیداست، به گونه‌ای از اتصالات گفته می‌شود که از مواد پلی پروپیلن (با نام لاتین Polypropylene) ساخته می‌شوند. پلی پروپیلن ماده اولیه‌ای منحصر به فرد و بسیار ویژه است و در صنعت پلاستیک‌سازی، جزو یکی از قدرتمند‌ترین پلیمر‌ها محسوب می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماده اولیه می‌توان به انعطاف‌پذیری بالا و عدم ترک خوردگی آن اشاره نمود. این ویژگی باعث شده که از مواد پلاستیکی ساخته شده با پلی پروپیلن در صنایع و کاربرد‌های مختلفی استفاده شده و روز به روز به موارد مصرف آن اضافه شود.

ویژگی دیگر این نوع اتصالات، سهولت بکارگیری و در نتیجه، بالا رفتن سرعت لوله‎کشی و تغییر انشعابات است. این ویژگی باعث شده که به مرور زمان، اتصالات گالوانیزه کنار رفته و اتصالات ساخته شده با ماده پلی پروپیلن در صنایع مختلف جا خوش کنند. در گذشته، برای بکارگیری محصولات گالوانیزه، از دستگاه قلاویز، کنف و خمیر برای لوله‎کشی و آب‌بندی استفاده می‌شد. استفاده از این ابزار، کاری زمان‎بر و طولانی بود و احتمال زنگ‎زدگی لوله و آلودگی آب افزایش می‌یافت.

با معرفی اتصالات PP چنین مشکلاتی رفع شده‌اند و کار لوله‎کشی با راحتی بیشتری به انجام می‌رسد.

لوله و اتصالات پلی پروپیلن در چه مواقعی استفاده می‌شود؟

لوله و اتصالات پلی پروپیلن در چه مواقعی استفاده می‌شود؟

اتصالات و لوله پلی پروپیلن لوله‌های تک لایه‌ای هستند که جای لوله‌های فلزی‌ای که در سیستم لوله‎کشی ساختمان استفاده می‌شدند را گرفته‌اند. در گذشته، برای لوله‎کشی ساختمان، عموما از لوله‌های فلزی استفاده می‌شد. وزن این لوله‌ها و احتمال زنگ‎زدگی و نشت آن‌ها بسیار زیاد بود.

لوله‌های pp به رنگ‌های سفید (که با نام لوله و اتصالات سفید آب شناخته می‌شوند) و سبز (که با نام لوله و اتصالات سبز شناخته می‌شوند) موجود هستند. لوله و اتصالات سفید، رایج‌ترین نوعی هستند که در لوله‎کشی آب آشامیدنی ساختمان‌های اداری و مسکونی بکار می‌روند. این نوع لوله‌ها در قسمت‌هایی از ساختمان که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندارند، تعبیه می‌شوند.

مشخصات و کاربرد اتصالات پلی پروپیلن

مشخصات و کاربرد اتصالات پلی پروپیلن

از آنجایی موارد استفاده لوله و اتصالات سفید بیشتر از لوله و اتصالات سبز است، خط تولید این نوع لوله‌ها نیز گسترده‌تر است. این نوع اتصالات غالبا در سایز‌های 1/2 اینچی (20 میلیمتر) الی 3 اینچی (90 میلیمتر) تولید و عرضه می‌شوند.

لوله و اتصالات سفید pp با استفاده از وسیله‌ای برقی به نام اتو به یکدیگر متصل می‌شوند. برای برش این لوله‌ها نیز ابزاری انبر مانند استفاده می‌شود. مقاومت دمایی این نوع لوله و اتصالات بسیار بالا ( دمای ذوب 160 الی 180 درجه سانتی‎گراد دارند) است و همچنین در برابر تماس با اسید‌ها و باز‌های قوی، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. از این رو، می‌توان از آن‌ها برای لوله‎کشی آب آشامیدنی انواع صنایع مختلف استفاده نمود.

لوله و اتصالات سبز نیز معمولا در محیط‌های قلیایی و اسیدی برای لوله‎کشی ساختمان، لوله‎کشی تاسیسات حرارتی، لوله‎کشی صنایع غذایی، خطوط هوای فشرده، لوله‎کشی صنایع کشتی‌سازی، سیستم‌های حرارت خورشیدی، لوله‎کشی هتل‌ها، لوله‎کشی بیمارستان‌ها، لوله ‎کشی فاضلاب‌های صنعتی و… استفاده می‌شوند.

کاربرد لوله و اتصالات سفید

کاربرد لوله و اتصالات سفید

لوله و اتصالات سفید که با نام PP-R نیز شناخته می‌شوند، از مواد اولیه پلی پروپیلن رندوم کوپلیمر تایپ 3 ساخته شده و ظاهری شبیه به پلاستیک‌های معمولی دارند. این نوع لوله‌ها می‌توانند فشار 20 بار را در دمای 20 درجه سانتی‎گراد و فشار 10 بار را در دمای 85 درجه سانتی‎گراد تحمل کنند.

از جمله مهم‌ترین کاربرد‌های لوله و اتصالات سفید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •       لوله‎کشی ساختمان‌ها و آپارتمان‌های بزرگ و کوچک؛
  •       لوله‎کشی سیستم آب و فاضلاب ساختمان؛
  •       لوله‎کشی‌های تاسیسات سرمایشی/گرمایشی؛
  •       لوله‎کشی کارخانجات صنعتی؛
  •       لوله‎کشی در محیط‌های اسیدی و قلیایی؛
  •       ایجاد عایق الکتریکی و فیزیکی برای تاسیسات برقی ساختمان؛
  •       و…

معرفی انواع اتصالات پلی پروپیلن

معرفی انواع اتصالات پلی پروپیلن

لوله و اتصالات pp دارای تنوع زیادی می‌باشند. به همین دلیل، می‌توان در انواع لوله کشی‌های ساختمانی از آن‌ها استفاده نمود و سرعت و سهولت لوله‎کشی را ارتقا داد. در ادامه، به معرفی مهم‌ترین انواع این لوله و اتصالات خواهیم پرداخت…

زانو سفید جوشی

زانو سفید جوشی در زوایای 45 و 90 درجه و با سایز‌های 1/2 الی 3 اینچ (20 الی 90 میلیمتر) تولید و عرضه می‌شود. از این نوع اتصالات، برای تغییر جهت لوله (با زاویه 45 یا 90 درجه) استفاده می‌شود. زانو سفید جوشی دارای انشعاب نیست و تنها می‌تواند مسیر لوله‌ها را منحرف کند.

سه راهی جوشی pp

از سه راهی جوشی pp برای افزایش یا کاهش انشعاب لوله‌ها استفاده می‌شود. این نوع اتصالات در سایز‌های 1/2 الی 3 اینچ (20 الی 90 میلیمتر) تولید و عرضه می‌شوند. سه راهی جوشی معمولی دارای 3 سر با قطر‌های مساوی است. سه راهی جوشی تبدیلی دارای دو سر با قطر مساوی و یک سر (نافی) با قطر کوچکتر است. زمانی که هدف تغییر انشعاب و تغییر حجم سیالات باشد، از سه راهی جوشی تبدیلی استفاده می‌شود.

سه راه بوشن فلزی

سه راه بوشن فلزی نوعی از اتصالات است که دو سر آن با استفاده از دستگاه جوش مخصوص پلی پروپیلن، به لوله سفید متصل شده و سر دیگر آن (نافی) که دارای یک بوشن فلزی رزوه‌ای است، به صورت پیچی به اتصالات و لوله‌های دیگر متصل می‌شود.

بوشن ساده

بوشن ساده قطعه‌ای استوانه مانند است که در سایز‌های  1/2 الی 3 اینچ (20 الی 90 میلیمتر) تولید و عرضه می‌شود. از آنجایی که این قطعه عمل تغییر حجم سیالات یا تغییر جهت لوله‌ها را انجام نمی‌دهد، معمولا از آن برای اتصال لوله‌های pp با سایز یکسان که در یک خط مستقیم قرار دارند، استفاده می‌شود.

بوشن تبدیلی پلی پروپیلن

بوشن تبدیلی پلی پروپیلن شبیه به یک بوشن ساده است؛ اما از آن جایی که عمل تبدیل (تغییر حجم سیالات) را انجام می‌دهد، یک سر آن کوچکتر از سر دیگرش می‎باشد. بوشن تبدیلی پلی پروپیلن در سایز‌های 1/2‌الی 3 اینچی تولید می‌شود و در زمان‌هایی که هدف کاهش/افزایش سایز لوله و تغییر حجم سیالات باشد، از آن استفاده می‌شود.

زانو بوشن فلزی دنده ای

یک سر قطعه زانو بوشن فلزی دنده‌ای کاملا ساده است و با استفاده از اتو، به لوله‌های سفید متصل می‌شود. سر دیگر زانو بوشن فلزی دنده‌ای مجهز به یک بوشن فلزی دنده‌ای است و می‌توان اتصالات گالوانیزه رزوه‌ای و شیرآلات مختلف را به آن متصل نمود.

شیر فلکه سفید pp

همانطور که از نامش پیداست، از شیر فلکه سفید pp برای کنترل جریان سیالات (باز و بسته کردن خط لوله) استفاده می‌شود. این قطعه، تنها به لوله و اتصالات pp متصل شده و هیچ رزوه‌ای در دو سر آن وجود ندارد. در نتیجه، تنها با استفاده از دستگاه اتو و با دمای بسیار زیاد می‌توان آن را به لوله‌های pp متصل نمود.

سایر اتصالات سفید pp پرکاربرد که در مسیر لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

  •       بست؛
  •       درپوش رزوه‌ای؛
  •       چهار راه؛
  •       سه راه کج؛
  •       زانو چپقی؛
  •       شابلون؛
  •       مهره ماسوره سفید؛
  •       شیر فلکه بوشن‎دار.

اتصالات برنجی پلی پروپیلن و انواع آن

اتصالات برنجی پلی پروپیلن و انواع آن

در این قسمت، به معرفی مهم‌ترین و پر کاربرد‌ترین انواع اتصالات برنجی پلی پروپیلن می‌پردازیم…

زانو یکسر دنده ماده

از اتصال برنجی زانو یکسر دنده ماده برای متصل کردن لوله‌ها به نری فلزی و شیر‎آلات مختلف استفاده می‌شود. برای اتصال، زانو یکسر دنده ماده از جوش مادگی (یا Socket Fusion) استفاده می‌شود.

شیر فلکه دنده دار 45 درجه

اتصال برنجی شیر فلکه دنده‎دار 45 درجه برای قطع و وصل کردن جریان سیالات در مسیر لوله‎کشی استفاده می‌شود. فلکه‎ی این قطعه با زاویه 45 درجه طراحی شده تا دسترسی به آن آسان شود. در دو سر شیر فلکه دنده‎دار 45 درجه، دو رزوه جایگذاری شده و اتصال این شیر با لوله‌ها از طریق رزوه‌ها انجام می‌شود.

بوشن کلکتوری نر برنجی

از بوشن کلکتوری نر برنجی برای انشعاب‎گیری لوله‌ها، انشعاب‎گیری رایزر و اتصال کلکتور استفاده می‌شود. بوشن کلکتوری نر برنجی را با استفاده از مته و قالب جوشکاری تعبیه می‌کنند.

شیر فلکه (معمولی)

اتصال برنجی شیر فلکه برای کنترل جریان سیالات درون لوله‌ها به کار می‌رود.

مهره ماسور

از اتصال برنجی مهره ماسور برای اتصال لوله‌ها به اتصالات فلزی، پمپ‌ها و شیرآلات مختلف استفاده می‌شود. برای اتصال این قطعه، از جوش مادگی استفاده می‌شود.

زانو نر بست‎دار

اتصال برنجی زانو نر بست‎دار برای اتصال لوله‌ها به مادگی فلزی و شیرآلات مختلف استفاده می‌شود. زمانی که هدف، لوله‎کشی بر روی دیوار باشد، این قطعه می‌تواند بسیار مفید باشد. برای اتصال زانو نر بست‎دار از جوش مادگی استفاده می‌شود.

زانو ماده بست‎دار

از اتصال برنجی زانو ماده بست‎دار برای اتصال لوله‌ها به نری فلزی و شیرآلات مختلف استفاده می‌شود. همانند زانو ماده بست‎دار، این قطعه نیز در زمان لوله‎کشی بر روی دیوار استفاده شده و دارای اتصال از نوع جوش مادگی است.

زانو یکسر دنده نر

از این قطعه برای اتصال لوله‌ها به مادگی فلزی و شیرآلات مختلف استفاده می‌شود و از جوش مادگی برای اتصال آن استفاده می‌شود.

بوشن کلکتور ماده برنجی

این قطعه به منظور انشعاب‎گیری لوله‌ها، انشعاب‎گیری رایزر و اتصال کلکتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از مته و قالب جوشکاری، می‌توان این قطعه را در سیستم لوله‎کشی تعبیه نمود.

شیر فلکه جوشی 45 درجه

نوع اتصال این قطعه از نوع جوش مادگی است و برای کنترل جریان سیالات درون لوله‌ها به کار می‌رود.

شیر یکضرب دسته پلیمری

تنها تفاوت این قطعه با شیر فلکه جوشی در این است که برای باز و بسته کردن آن، از یک دستگیره کوچک پلاستیکی استفاده می‌شود.

سه راه ناف دنده

از قطعه برنجی سه راه ناف دنده برای انشعاب‎گیری لوله‌ها استفاده می‌شود. برای انجام اتصال این قطعه، از جوش مادگی استفاده می‌شود.

اتصال فلنج‎دار

از قطعه برنجی اتصال فلنجدار برای اتصال لوله به سیستم لوله‎کشی فلزی (شیرآلات یا اتصالات فلزی) استفاده می‌شود. برای متصل کردن اتصال فلنجدار از جوش مادگی استفاده می‌شود.

بوشن یکسر دنده نر

از این قطعه برای متصل کردن لوله به مادگی فلزی و شیرآلات مختلف استفاده می‌شود. برای اتصال بوشن یکسر دنده نر از جوش مادگی استفاده می‌شود.

بوشن یکسر دنده ماده

قطعه برنجی بوشن یکسر دنده ماده برای اتصال لوله‌ها به نری فلزات و شیرآلات مختلف استفاده می‌شود و می‌توان با استفاده از جوش فلزی، آن را به قطعات دیگر متصل نمود.

ادوات نصب مورد استفاده برای اتصالات پلی پروپیلن

ادوات نصب مورد استفاده برای اتصالات پلی پروپیلن

برخی از مهم‌ترین ادوات مورد نیاز در زمان استفاده از اتصالات pp عبارتند از:

  •       قیچی؛
  •       قالب مخصوص؛
  •       پیچ آلن خور؛
  •       صفحه المنت؛
  •       دستگاه جوش؛
  •       پیرومتر ‏یا ترمومتر دیجیتالی دارای صفحه نشان (برای اندازه‎گیری دقیق دما)

روش اتصال لوله و اتصالات پلی پروپیلن

روش اتصال لوله و اتصالات پلی پروپیلن

به طور کلی، اتصالات pp را می‌توان به 3 روش به سایر قطعات متصل نمود:

  •       اتصال حرارتی جوش؛
  •       اتصال الکتریکی جوش؛
  •       اتصال مکانیکی.

جوشکاری اتصالات با روش الکتروفیوژن

در این روش، ابتدا انتهای لوله‌ها را با دقت بریده و با سوهان سطح آن را صاف و صیقلی می‌کنند. سپس، انتهای لوله‌ها را به کوپلینگ اتصال الکتروفیوژن وصل نموده تا بوبین‌های مقاومت حرارتی آن، با استفاده از جریان برق، سطوح را متصل نمایند. داغ شدن سیم پیچ بوبین باعث ذوب شدن پلی پروپیلن شده و جوش مناسبی را بین قطعات مختلف ایجاد می‌کند.

عمل اتصال با این روش، به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و تا 10 دقیقه پس از جوش، نباید اتصالات را به حرکت درآورد یا جابجا نمود. در این روش، دستگاه جوشکاری می‌بایست جریان برق متناسب با بوبین الکتریکی را داشته باشد تا بتواند اتصال قطعات را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهد.

جوشکاری اتصالات با روش بات فیوژن (لب به لب)

از روش جوشکاری بات فیوژن معمولا در لوله‎کشی شبکه آب و فاضلاب و آتش‎نشانی که دارای جریان‌های مختلف سیالات هستند استفاده می‌شود. قبل از جوش دادن، قطعات و ابزار‌ها بررسی می‌شوند تا آلودگی و اشکالی در آن‌ها وجود نداشته باشد. سپس، بر اساس سایز لوله‌ها و اتصالات، قالب‌های جوش در طرفین اتصالات با استفاده از آچار مخصوص نصب می‌شوند.

در مرحله بعد، دستگاه را روشن می‌کنند تا به دمای 240 درجه سانتی‎گراد برسد. زمانی که دمای دستگاه به این حد رسید، به طور اتوماتیک خاموش شده و برای عمل جوش آماده است. لوله‌های از پیش برش داده و سوهان کشیده‌ای که توسط شابلون علامت‎گذاری شده‌اند، به طور مستقیم در قالب مخصوص قرار گرفته و طبق جدول لوله داغ می‌شوند. پس از سرد شدن کامل لوله‌ها، می‌توان آن‌ها را جهت انبارداری و بهره‌برداری جابجا نمود.

اتصال مکانیکی

یکی از جدید‌ترین انواع اتصالات، اتصالات پیچی پلی پروپیلن هستند که به بدون نیاز به هیچگونه جوش، نوار یا چسب خاصی، در محل نصب می‌شوند. برای نصب این اتصالات، از واشر‌های مخصوص و فشار مکانیکی دست استفاده می‌شود. باز کردن این نوع اتصالات بر خلاف اتصالات جوشی، بسیار راحت بوده و بدون هیچگونه برش و خرابی انجام می‌شود. از این نوع اتصالات، معمولا در خطوط آب و فاضلابی که فشار کمتر از 4 بار دارند استفاده می‌شود.

مزایای اتصالات پلی پروپیلن

مزایای اتصالات پلی پروپیلن

اتصالات pp دارای مزیت‌های فراوانی هستند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  •       چگالی کم؛
  •       انعطاف‌پذیری و خاصیت کشسانی بالا؛
  •       مقاومت زیاد در برابر مواد اسیدی و باز‌ها؛
  •       طول عمر زیاد؛
  •       هزینه اجرای کمتر نسبت به لوله‎کشی فلزی؛
  •       مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و ترک‎خوردگی؛
  •       سهولت نصب و سرعت اجرای بالا.

ویژگی‌های اتصالات پلی پروپیلن

ویژگی‌های اتصالات پلی پروپیلن

همانطور که قبلا عنوان شد، لوله و اتصالات سفید و سبز pp دارای ساختار شیمیایی منحصر به فردی هستند و با توجه به مزیت‌های فراوانی که دارند، می‌توان از آن‌ها در انواع پروژه‌های آبرسانی مانند آبیاری قطره‌ای کشاورزی، آبرسانی شهری، سیستم آب و فاضلاب شهری، لوله کشی‌های صنعتی و… استفاده نمود.

به دلیل سهولت در نصب و سرعت عمل بالایی که این لوله‌ها دارند، اکثر لوله کش‌ها و نصابان، ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند.

یکی از معایب اتصالات و لوله‌های پلی پروپیلن این است که در برابر آفتاب بسیار شدید، مقاومت نسبتا کمی دارند و نباید در شرایط جوی بسیار گرم و خشک، آن‌ها را در محیط بیرون و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار داد.

مقایسه لوله و اتصالات پلی پروپیلن با PVC

مقایسه لوله و اتصالات پلی پروپیلن با PVC

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که پلی پروپیلن چه فرقی با لوله و اتصالات پی وی سی دارد و اصلا آیا تفاوت محسوسی بین این دو محصول وجود دارد یا خیر؟

اتصالات Pvc یکی از ابتدایی‌ترین و رایج‌ترین شیرآلات پلیمری است که از گذشته تاکنون در پروژه‌های زیادی بکار گرفته شده است. در این قسمت، به معرفی برخی از تفاوت‌های این دو نوع اتصالات می‌پردازیم:

تاثیرات محیط زیستی

پلی پروپیلن یکی از خنثی‌ترین پلاستیک هاست که تنها حاوی دو عنصر کربن (C) و هیدروژن (H) است. پلاستیک پی وی سی (پلی وینیل کلراید) که معمولا وینیل نامیده می‌شود، یکی از خطرناک‌ترین محصولات مصرفی است که تاکنون ساخته شده است.

ورق PP از مونومر پروپیلن، گاز نسبتا ایمنی که محصول جانبی ضایعات صنعت نفت است، تولید می‌شود. بنابراین، استفاده از PP در لوله‎کشی می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند. PVC با افزودن انبوهی از مواد افزودنی سمی تولید می‌شود که می‌تواند خود محصول PVC را برای مصرف‌کنندگان مضر کند. این مواد شیمیایی می‌توانند تبخیر شوند یا از PVC خارج شوند و خطرات زیست محیطی و سلامتی مادام العمر غیرقابل برگشتی را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کنند.

بازیافت

PP  به طور کامل و 100% قابل بازیافت است و در طول بازیافت، استحکام خود را حفظ می‌کند و نیازی نیست که به اقلامی با استحکام کم مانند گلدان‌های گل، تبدیل شود. بازیافت محصولات PVC نه تنها بسیار دشوار است، بلکه آن‌ها در تولید، استفاده و دفع نیز بسیار سمی‌تر از PP هستند و به همین دلیل، بسیاری از جوامع و مشاغل درصدد آن هستند که استفاده از آنها را به تدریج حذف کنند.

هنگامی که PVC در محل دفن زباله دفع می‌شود، تهدیدات زیست محیطی طولانی مدت قابل توجهی ایجاد می‌کند؛ زیرا افزودنی‌های شیمیایی این محصول می‌توانند به آب‌های زیرزمینی نفوذ کنند. پی وی سی به دلیل مواد افزودنی سمی مختلف که برای نرم کردن یا تثبیت آن استفاده می‌شود، نمی‌تواند به طور موثر بازیافت شود، و حتی می‌تواند دسته بازیافت را آلوده کند. در واقع، تنها یک بطری پی وی سی می‌تواند بازیافت 100000 بطری PET را آلوده کند!

چرخه حیات

کل چرخه حیات PVC (از تولید تا استفاده و دفع) تاثیر منفی بر سلامت انسان و محیط زیست ما دارد. پی وی سی نه تنها در شکل اولیه خود به طور ذاتی خطرناک است، بلکه برای تثبیت آن به مقدار زیادی فلزات سنگین مانند سرب نیز نیاز است. سرب هم در طول چرخه عمر یک محصول و هم پس از دفع، بسیار سمی است.

این در حالی است که در ساخت ورق پرومگ PP از سرب و سایر فلزات سنگین استفاده نمی‌شود. یکی دیگر از مشکلات PVC انعطاف‌پذیر این است که انعطاف‌پذیری و نرمی باید با افزودن مقدار زیادی نرم‌کننده (معمولاً فتالات) در غلظت‌های 30 تا 50 درصد ایجاد شود. این فتالات‌ها ممکن است خواص سرطان‎زایی برای انسان داشته باشند.  فتالات‌ها این کار را با تقلید از هورمون زنانه استروژن انجام می‌دهند که باعث عدم تعادل بیولوژیکی در انسان و سایر گونه‌ها می‌شود. این نرم‌کننده‌ها طبیعتاً متحرک هستند و از این رو می‌توانند در محیط جابجا شوند.

تولیدات جانبی

در هنگام آتش سوزی، پلی پروپیلن نسبتا بی‌ضرر می‌سوزد و دی اکسید کربن و آب را به عنوان تولیدات اصلی همراه با مونوکسید کربن و کربن (دوده) پس می‌دهد. هنگامی که پلاستیک پی وی سی می‌سوزد ماده‌ای به نام دیوکسین‌ را آزاد می‌کند که جزو گروهی از قوی‌ترین مواد شیمیایی مصنوعی که تاکنون آزمایش شده‌اند، قرار دارد. این ماده می‌تواند باعث ابتلا به سرطان شود و به سیستم ایمنی و تولید مثل آسیب برساند.

نصب و راه اندازی

نصب لوله‌های پلی پروپیلن به لطف جوشکاری پلی فیوژن، بدون نیاز به استفاده از مواد شیمیایی و بسیار راحت است. همه این عوامل در اثر زیست ‎محیطی کم و هزینه‌های محدود منعکس می‌شوند.

کاربرد‌های مختلف

اتصالات و لوله‌های پی وی سی به طور گسترده در کاربردهای مختلف از توزیع آب گرفته تا جمع‌آوری فاضلاب و آب باران استفاده می‌شوند؛ اما به دلیل مقاومت ضعیف در برابر دماهای بالا، محدودیت‌هایی در سیستم‌های حرارتی دارند.

پلی پروپیلن کاربردهای گسترده‌تری دارد، از جمله: سیستم‌های بهداشتی آب سرد و گرم، سیستم‌های گرمایش، سیستم انتقال مایع برای مصرف انسان، هوای فشرده و حمل و نقل مواد مایع تهاجمی نمونه‎ای از کاربرد‌های لوله و اتصالات pp است.

سداب تولید کننده‌ی لوله و اتصالات پلی پروپیلن

سداب تولید کننده‌ی لوله و اتصالات پلی پروپیلن

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید اتصالات و لوله‌های پلی پروپیلن می‌بایست رعایت کنید، انتخاب فروشگاه و نمایندگی معتبر است.

بازرگانی سداب با سال‌ها تجربه در زمینه تولید و واردات انواع لوله و اتصالات، مفتخر است که توانسته‌ بخش بزرگی از نیاز‌های بازار کشور را تامین کرده و رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

شما عزیزان می‌توانید جهت استعلام قیمت‌ها و آگاهی از شرایط خرید کلی و جزئی، با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرموده و تمامی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

شما می‌توانید برای مشاهده لیست قیمت یزد بسپار و محصولات لوله و اتصالات پلی پروپیلن آن به لینک زیر مراجعه نمائید.

سوالات متداول

آیا استفاده از اتصالات لوله‌های پلی پروپیلن برای سیستم لوله ‎کشی آب آشامیدنی کار درستی است؟

پاسخ: قطعا بله! لوله و اتصالات pp در طول چرخه حیات و بازیافت خود، جزو پاک‌ترین محصولات به شمار می‌روند و کمترین آلودگی زیستی را دارند.

آیا می‌توانم لوله اتصالات pp تولید شده توسط کارخانه‌های مختلف را از بازرگانی سداب تهیه نمایم؟

پاسخ: بله. بازرگانی سداب با تامین و واردات انواع لوله و اتصالات کارخانه‌های معتبر خارجی و داخلی، سعی بر آن داشته تا نیاز‌های بازار را با توجه به درخواست مشتریان خود برطرف نماید.

آیا می‌توانم سفارش خود را به صورت غیر حضوری ثبت و پیگیری نمایم؟

پاسخ: بله. کارشناسان فروش ما در بازرگانی سداب برای ثبت هرگونه سفارش و پاسخگویی کامل به سوالات شما عزیزان آماده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا