لوله های کاروگیت در سیستم ذخیره موقت

یکی از کاربردهای مهم لوله کاروگیت برای مدیریت آب طوفان است که سعی داریم در این مطلب به آن بپردازیم. مزیت اصلی لوله های کاروگیت نصب ساده و ارزان آن هاست که باعث شده بتواند در سیستم نگهداشت و ذخیره موقت بهترین عملکرد را ارائه دهد.

در مناطقی به تازگی توسعه یافته، سیستم نگهداشت و ذخیره موقت طوری طراحی می شوند که نرخ روان اب قبل از توسعه را حفظ کنند تا لوله فاضلاب، کانال ها و راه های دیگر محدوده ظرفیت خود را حفظ کنند و به تعویض آن‌ها نیازی نباشد. شبکه های لوله های زیرزمینی این امکان را فراهم می کنند که بتوان از سطح زمین نیز بهره برداری نمود.

تصمیم برای انتخاب سیستم نگهداشت و ذخیره موقت معمولا با توجه به مقررات زیست محیطی محلی یا وضعیت آب های زیرزمینی مشخص می شود.

یک سیستم نگهداشت از لوله سوراخ دار استفاده می کند تا رواناب ذخیره شده آب های زیرزمینی را شارژ کند و یک خروجی تخلیه هم برای محدود سازی نرخ جریان در مجرای دریافت فاضلاب تعبیه می گردد.

یک سیستم ذخیره موقت معمولا از لوله بدون سوراخ و اتصالات کاروگیت محکم استفاده می کند، به شکلی که رواناب موجود فقط با کمک دریچه خروجی تنظیم شده خارج گردد.

نیروهای وارده بر لوله پلی اتیلن
نیروهای وارده بر لوله پلی اتیلن

چیدمان سفارشی با کمک لوله کاروگیت

سیستم نگهداشت موقت طراحی های مناسبی با توجه به نیازهای ذخیره سازی، سایز، پیکربندی، مقررات زیست محیطی و محدودیت های دیگر دارد. طراحی پیچیده این سیستم می تواند پیچیده باشد، اما لوله های کاروگیت در سیستم ذخیره موقت و نگهداشت موجب ساده سازی این عملیات می گردند.

نصب سریع، آسان و ارزان

لوله های کاروگیت به شکل ویژه ای جهت این کارکرد طراحی می شوند تا به آسانی و سرعت مورد استفاده قرار بگیرند. اگر نیاز به هر گونه تغییراتی احساس شود می توان در سریع ترین زمان آن را اعمال نمود. سبکی لوله ها موجب سرعت در جابه جایی شده و به این شکل پیمانکاران زمان خود را برای تکمیل سیستم صرف می کنند، نه ایجاد تغییرات در لوله ها. پس مزیت مهم دیگر استفاده از لوله پلی اتیلن در چنین سیستمی این است که در مواقع ضروری می توان تغییرات میدانی را به آسانی انجام داد.

مقاوم و استحکام

رواناب امکان دارد برای مدت زمان طولانی در سیستم در نگهداشت ذخیره موقت بمانند. در صورتی که رواناب دارای مواد شیمیایی باشد، جنس لوله باید در برابر آن ها مقاومت نشان دهد. لوله کاروگیت در برابر خوردگی شیمیایی مقاومت زیادی دارد، برخلاف سیستم فلزی یا بتنی که مواد شیمیایی موجب آسیب دیدن و کوتاه شدن عمر مفید آن ها می شود.

پوشش دهی عالی محیط

اکثریت سیستم های نگهداشت موقت برای کاهش هزینه خاکبرداری و حفظ فاصله بین سیستم و آب های زیرزمینی، به صورت سطحی و در عمق کم نصب می شوند. به این صورت، می توان جاده، محوطه پارکینگ و سازه های مشابهی را بدون اعمال بار بالا، روی این سیستم ساخت.

نگهداری لوله کاروگیت

شن و آوار می توانند وارد سیستم نگهداشت موقت شوند و کم کم با افزایش حجم رسوبات و ایجاد سوراخ مخرب واقع شوند. در این مواقع نیاز به تخلیه و پاکسازی سیستم احساس می شود.

صاف بودن سطح داخلی لوله کاروگیت، تمیز کردن آن را آسان کرده و درگاه های دسترسی را می توان در فواصل زمانی منظم با لوله های کاروگیت طراحی نمود تا بازرسی سریعا صورت گیرد. این درگاه ها نقش ورودی برای پمپاژ و تجهیزات تخلیه را دارند.

بسیاری از تولیدکنندگان لوله، لوله هایی با قطر بزرگ را با صفحات دیواره داخلی برای به دام انداختن زباله و رسوب قبل از رسیدن به سیستم مدیریت فاضلاب های سطحی ارائه می دهند. جداسازی آوار و رسوب در لوله، نیاز به تعمیر و نگهداری روزمره را کاهش می دهد.

عمر لوله های کاروگیت

پایان…

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب کاربردی، شما را با موارد موردنیاز آشنا کنیم. سداب، شرکت بزرگ تولید و فروش انواع لوله های پلی اتیلن در کنار شماست و مشاوره نیز برای ارائه خدمات بهتر در نظر گرفته است. برای ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا