مقاومت لوله های پلی اتیلن

مقاومت لوله های پلی اتیلن بسیار بالاست و همین موضوع سبب شده عمر طولانی و کاربرد بهتری در تاسیسات، ساختمان سازی و صنعت داشته باشد.

یعنی مقاومت شیمیایی بالا و منحصربفرد پلی اتیلن در مقابل انواع معرف های شیمیایی موجب شده که این سیستم ها در طیف گسترده ای از فرایندهای شیمیایی به بهترین شکل مقاومت نشان دهند.

به همین صورت، لوله ساخته شده از این مواد به علت مقاومت شیمیایی مواد سازنده مزیت و خصوصیات ویژه ای خواهند داشت.

لوله پلی اتیلن با لوله های پلیمری

مقاومت لوله های پلی اتیلن چگونه می تواند کاربردی باشد؟

مقاومت شیمیایی لوله پلی اتیلن با توجه به مواد خاص موجود در محیط و مواد موجود در سیالی که توسط لوله انتقال می یابد، بنا بر شرایط محیطی دما و فشار، از جمله معیارهای مهمی می باشند که زمان انتخاب نوع لوله مورد نیاز در فاز طراحی باید به آن ها دقت ویژه ای داشت.

برای مثال، در سیستم انتقال آب آشامیدنی حاوی کلر، ترکیباتی از رزین پلی اتیلن، که شامل افزودنی های ثابت کننده مقاوم در مقابل اثر اکسیداسیون ضدعفونی کننده های بر پایه کلر می باشند، استفاده می شود.

در این نوشتار، در خصوص مقاومت لوله پلی اتیلن مطالبی خواهیم گفت که در انتخاب لوله پلی اتیلن مناسب برای سیستم مورد نظر به شما کمک خواهند کرد.

اثرات عمومی مواد شیمیایی بر لوله های پلی اتیلن

  • بدون مقاومت: هیدروکربن های مخلوط با کلر اشباع نشده، تربانتین
  • گاهی بدون مقاومت: نفتای سبک، مخلوط سوخت
  • مقاوم در مقابل آب، محلول های حاوی نمک های آلی، اسیدهای ضعیف، اسیدهای آلی قوی، محلول های قلیایی قوی و هیدروکربن های آلیفاتیک
  • مقاومت در مقابل اسیدهای قوی، اسیدهای هیدروفلوریک، چربی ها و روغن ها
  • مقاومت محدود در مقابل الکل های با غلظت کم، کتون ها، استرها، اترها، هیدروکربن های معطر و روغن های معدنی

مقاومت شیمیایی لوله های پلی اتیلن در مقابل مواد مختلف

میزان مقاومت لوله پلی اتیلن در مقابل انواع مواد شیمیایی را می توان با آزمون های مختلف غوطه وری به دست آورد. جهت به دست آوردن نتایج نزدیک به واقعیت، باید مواد در شرایط مختلف و هم غلظت های مختلف عوامل شیمیایی که در معرض آن قرار می گیرند آزمایش شوند.

معمولاً سازندگان بزرگ برای لوله های پلی اتیلن تولید خود جداول و دستورالعمل هایی در خصوص شدت مقاومت شیمیایی به انواع مواد در شرایط مختلف تهیه می کنند که طراح می تواند برای انتخاب نوع لوله مورد نیاز خود به آن ها مراجعه کند.

البته، باید دقت داشت که مقاومت شیمیایی درج شده در این جدول ها و دستورالعمل ها باید تنها به عنوان اطلاعات اولیه جهت انتخاب نوع لوله های پلی اتیلن مورد نیاز استفاده شوند و ملاحظات خاص سیستم در دست طراحی را در برنمی گیرند.

به علاوه، طراح سیستم باید به توجه به شرایط محیطی آزمایش، که در دستورالعمل درج می شود، دقت و آن را با شرایط محیطی که قرار است سیستم در آن اجرا شود مقایسه کند.

فروش بالای لوله پلی اتیلن

مقاومت شیمیایی اتصالات

  • دیگر اتصالات

لوله های پلی اتیلن بیشتر با ملزومات جانبی و اتصالاتی به هم وصل می شوند که از موادی متفاوت با مواد سازنده لوله تشکیل شده اند. در چنین حالتی، طراح سیستم باید اطلاعات لازم در خصوص مقاومت شیمیایی اتصالات را از سازنده مربوطه دریافت کند.

  • اتصالات فیوژن

اتصالات ایجاد شده به وسیله انواع فیوژن همه دارای همان مقاومت شیمیایی فهرست شده برای لوله های اتیلنی می باشند.

پایان…

به پایان مقاله رسیدیم، امیدواریم توانسته باشیم به شما برای رسیدن به اطلاعات موردنیاز کمک کنیم. سداب مرکز معتبر فروش و تولید لوله های پلی اتیلن در ابعاد و فشارهای مختلف است و شما می توانید برای ثبت سفارش و دریافت جزئیات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا