لوله پلی اتیلن برای لوله کشی آب باران

لوله پلی اتیلن برای لوله کشی شبکه آب باران نیز کاربرد دارد و ما سعی داریم در این مطلب شما را با این موضوع بهتر و تخصصی تر آشنا کنیم.

برای استفاده بهتر از آب باران باید این آب ها را به محفظه خاص جاذب هدایت کرد. برای این کار می توان از لوله ها کمک گرفت، این لوله ها که برای جمع اوری آب باران استفاده می شود نباید به درون فاضلاب خانگی هدایت شوند.

انتقال آب باران به درون فاضلاب های شهری صحیح نیست و مجوز ندارد، بنابراین باید این آب به طور جداگانه ذخیره و به محفظه های جاذب هدایت شود. آب حاصل از بارش باران در بام، حیاط، حیاط خلوت و نورگیر های فاقد سقف را می توان به سیستم جمع آوری و دفع آب باران یا سیستم مشترک فاضلاب و آب باران هدایت نمود.

با این حال می توان گفت یکی از بهترین لوله های که در این مورد می توان مورد استفاده قرار داد لوله پلی اتیلن است که به دلیل خصوصیات خاصی که دارد، برای این کار سودمند است.

اولین قدم برای انجام چنین سیستمی، محاسبه مقدار بارش هر کدام از فضاهای ذکر شده می باشد. باید از تخلیه لوله آب باران به درون شبکه فاضلاب خانگی جلوگیری کرد و آن را به صورت جداگانه به درون چاه های جاذب هدایت نمود.

در مناطق دارای شبکه فاضلاب شهری هم می توان آب باران هر ساختمان را جداگانه جمع آوری و به درون چاه های جاذب هدایت کرد و انتقال آن به شبکه فاضلاب شهری درست نخواهد بود.

اگر لوله های عمودی و افقی آب باران به شبکه مشترک فاضلاب و آب باران متصل می شوند، برای جلوگیری از نفوذ بو و گاز های حاصل از فاضلاب به درون لوله های آب باران می توان روی لوله های آب باران سیفون نصب کرد.

برای این کار می توان روی هر کدام از لوله های عمودی آب باران به صورت جداگانه سیفون تعبیه کرد و یا یک سیفون بر خط اصلی انتقال آب باران پیش بینی کرد. نصب سیفون باید به شکلی صورت گیرد که بتوان آن را به آسانی با کمک دریچه های بازدید در دسترس، تمیز کرد.

نکات مهم در لوله کشی شبکه آب باران

  • سیستم های دفع آب باران و فاضلاب بهداشتی یک ساختمان باید از یک دیگر به طور کامل جدا باشند
  • لوله های عمودی آب باران را نباید برای دفع و هدایت فاضلاب و یا به عنوان لوله هواکش استفاده کرد. همینطور، لوله های فاضلاب و لوله های هوا کش را نمی توان به عنوان لوله عمودی آب باران مورد استفاده قرار داد.
  • تخلیه آب باران باید مستقل از شبکه فاضلاب باشد. چون حجم سیستم تصفیه را افزایش داده و آب تمیزی است که می تواند به رودخانه ها ریخته شود و برای کشاورزی و … مورد استفاده قرار بگیرد.
  • سیستم های دفع آب باران و فاضلاب بهداشتی یک ساختمان باید به طور کامل از یکدیگر جدا باشند، مگر آنکه سیستم فاضلاب از نوع سیستم مشترک باشد که در آن صورت فاضلاب و آب باران در یک لوله مشترک تخلیه می گردد.
  • همه بخش های بام، بجز بخش هایی که به لوله آب بر (Gutter) تخلیه می شوند، باید دارای کف شوی آب باران باشند. این کفشوی ها باید دارای صافی باشند و مساحت سوراخ های آن ها نباید کمتر از یک و نیم برابر مساحت مقطع لوله های عمودی و افقی آب باران متصل به آن ها نباشد.
  • در سیستم های به لوله Y مشترک می توان لوله آب باران را در سطح افق و توسط یک اتصال مشترک متصل کرد. اتصال لوله آب باران به لوله مشترک باید حداقل 10 فوت پس از هر انشعاب فاضلاب یا انشعاب لوله عمودی فاضلاب صورت گیرد.

سداب پلیمر به عنوان مجموعه معتبر تولید و فروش انواع لوله پلی اتیلن و اتصالات آن با کمک کارشناسان سعی دارد رضایت شما را جلب کند. هم اکنون می توانید برای ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر در زمینه خرید محصولات از طریق شماره تماس های ذکر شده در همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا