لوله کاروگیت در سیستم های انباشت و نگهداشت

لوله کاروگیت در سیستم های انباشت و نگهداشت کاربرد فوق العاده ای دارد که در این مطلب به آن می پردازیم. سیستم های انباشت و نگهداشت برای جمع آوری روان آب های سطحی، به عنوان سیستم لوله گذاری زیر زمینی کاربرد دارند. مزایای وجود سیستم های زیرزمینی این است که می توانیم از سطح زمین بالای آن ها، برای کاربردهای مختلف بهره مند شویم.

به طور معمول سیستم های نگهداشت نیازمند لوله منفذ دار هستند تا روان آب جمع آوری شده را به آب های زیرزمینی انتقال دهند. اما در سیستم انباشت لوله بدون منفذ و اتصالات ضد آب مورد استفاده قرار می گیرند تا آب فقط از خروجی مشخص شده خارج  شود. لوله کاروگیت یکی از رایج ترین انواع لوله پلی اتیلن است که در سیستم انباشت و نگهداشت استفاده می شود.

خصوصیات لوله کاروگیت باعث شده برای استفاده در هر دوی این سیستم ها مناسب باشد. در ادامه به مزیت های لوله کاروگیت برای سیستم انباشت و نگهداشت اشاره می کنیم:

مزایای لوله کاروگیت در سیستم های انباشت و نگهداشت چیست؟

مقاومت در شرایط سخت محیطی

در سیستم انباشت و نگهداشت، روان آب امکان دارد مدت هایی طولانی در داخل سیستم بماند. در صورتی که این روان آب دارای مواد شیمیایی خورنده باشد، ماده لوله باید انقدری تحمل و کیفیت داشته باشد که آسیب نبیند.

لوله پلی اتیلن کاروگیت به طور منحصربفردی در مقابل خوردگی شیمیایی مقاومت نشان می دهد، در حالی که رقیق ترین غلظت مواد شیمیایی هم عمر سیستم های سیمانی یا فلزی را کم می کنند.

تولید و جانمایی سفارشی

تولید سیستم انباشت و نگهداشت با توجه به نیازها، سایز بسته آبی، قوانین زیست محیطی و محدودیت های دیگر صورت می گیرد. همین موضوع فرایند طراحی آن ها را طولانی کرده است.

ولی تولید کنندگان لوله کاروگیت عملیات طراحی را، با تولید و ارائه اجزائی بست و هدرهای مخصوص سیستم انباشت و نگهداشت ساده تر کرده اند. در حدی که بعضی از تولید کنندگان قادرند بر مبنای معیارهای مهندسی سیستم مورد نظر شما را بسازند. این موضوع به عملیات انتخاب و خرید هم سرعت بخشیده است.

لوله های انتقال آب و فاضلاب

امکان نگهداری در وضعیت بدون پوشش

اکثریت سیستم های مربوط به انباشت و نگهداشت در عمق کم اجرا می گردند تا هزینه های حفاری کم شود و میان لوله و آب های زیرزمینی فاصله استانداردی وجود داشته باشد. لوله کاروگیت 1200 میلی متری با 30 سانتی متر پوشش و لوله کاروگیت با قطر بزرگ تر با 60 سانتی متر پوشش بارهای استاندارد AASHTO HS-25 را تحمل می کند.

نصب کم هزینه و آسان

همانطور که می دانید اجزای سیستم لوله گذاری خاص سیستم های انباشت و نگهداشت ساخته شده اند، همه قطعات مثل پازل سرهم می شوند و زمان نصب در محل تنها به چند تنظیم نیاز خواهند داشت. وزن سبک لوله و اجزای آن هم در سریع تر شدن عملیات نقل و انتقال نقش دارند.

قطعات و اجزای لوله کاروگیت که خاص سیستم های انباشت و نگهداشت طراحی شده اند هزینه های نصب را تا حد زیادی کم می کنند. عمر طولانی این نوع لوله هم در کاهش هزینه نصب آن موثر است.استفاده از لوله های پلی اتیلن دوجداره

بازرسی و تعمیر و نگهداری آسان

گل و لای و آشغال ورودی به سیستم انباشت و نگهداشت می توانند به مرور، با گرفتگی منفذ، موجب کاهش اثربخشی سیستم شوند. چنین سیستمی به تمیزکاری نیاز دارد. سطح صیقلی داخل لوله کاروگیت این کار را ساده می نماید. همینطور می توان در فاصله های منظم ورودی و خروجی، دسترسی قرار داد تا بازرسی به سرعت صورت بگیرد.

پایان…

به پایان مقاله رسیدیم، امیدواریم توانسته باشیم به شما برای رسیدن به اطلاعات موردنیاز کمک کنیم. سداب مرکز معتبر فروش و تولید لوله های پلی اتیلن در ابعاد و فشارهای مختلف است و شما می توانید برای ثبت سفارش و دریافت جزئیات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام در واتساپ تماس: 02133901412 کانال تلگرام پیام در ایتا